بهمنی: زنگنه برکنارم کرد اما نیاز امروز نفت زنگنه است

خورنا: بهمنی مدیرعامل سابق شرکت ملی حفایر با بیان اینکه در دوران وزارت زنگنه از کار برکنار شدم اما امروز معتقدم که دوران طلایی صنعت نفت در دوران وزارت زنگنه رقم خورد، اعلام کرد: تمامی مشکلات فعلی صنعت نفت از زمان حضور سیدمسعود میرکاظمی به عنوان وزیر نفت شدت و افزایش یافت.

حیدر بهمنی امروز در گفتگو با خبرنگار پانا نیوز درباره معرفی بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت یازدهم، گفت: زنگنه مدیری مسلط به صنایع نفت و گاز بوده و صنعت نفت در دوران وزارت وی “دوره شکوفایی و طلایی” خود را پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل سابق شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه در طول چند سال گذشته تاکنون بدنه کارشناسی صنعت نفت را به طور کامل تخلیه کرده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون نفت دوران سیاه و تاریک خود را پشت سر می‌گذارد و باید برای شکوفایی مجدد نخبگان و بزرگان بار دیگر در صنعت نفت نقش آفرینی داشته باشند.

این عضو با سابقه صنعت نفت ایران با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات فعلی صنعت نفت از زمان حضور سیدمسعود میرکاظمی به عنوان وزیر نفت شدت و افزایش یافت، بیان کرد: در این دوران با حذف مدیران با سابقه و با تجربه صنعت نفت، پای مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد از حوزه‌های غیر نفتی به نفت باز شد.

این پیشکسوت صنعت نفت با یادآوری اینکه تنها تقاضای من از زنگنه در صورت کسب رای اعتماد از مجلس بازسازی بدنه کارشناسی و کادر مدیریتی صنعت نفت کشور است، بیان کرد: البته حذف مدیران غیر متخصص در نفت خیلی سخت است اما برای توسعه صنعت نفت باید این هزینه را پرداخت کرد.

مدیرعامل سابق شرکت ملی حفاری با تاکید بر اینکه هم اکنون من را بازنشسته کرده اند و دیگر قصد بازگشت و پذیرش مسئولیتی در صنعت نفت را ندارم، بیان کرد: اما مجلس باید به وزیری برای وزارت نفت رای اعتماد بدهد که قبلا سابقه کار اجرایی و بلند مدت در نفت و گاز ایران را داشته باشد.

این پیشکسوت صنعت نفت ایران در پاسخ به این سوال که آیا با معرفی بیژن زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت موافق هستید؟ توضیح داد: در زمان مدیریت و وزارت زنگنه اینجانب را از کار برکنار کردند اما معتقدم هم اکنون تنها مدیری که می تواند مشکلات ریز و درشت صنعت نفت را حل و فصل کند، زنگنه است.

بهمنی با اعلام اینکه با گذشت ۸ سال هم اکنون صنعت نفت به مدیری همچون زنگنه نیاز دارد، تاکید کرد: من قصد بازگشت به صنعت نفت را ندارم اما شخصا معتقدم دوران طلایی صنعت نفت در دوران وزارت زنگنه رقم خورده و در قبال طرح این واقعیت هم انتظاری ندارم.

این پیشکسوت صنعت نفت ایران با بیان اینکه شخصا معتقدم در صنعت نفت باید یک دستور “به جای خود” صادر شود، بیان کرد: باید مدیران غیر نفتی و ناکارآمد غیر متخصص از صنعت نفت کنار گذاشته شوند تا مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و اهداف چشم انداز امکان تحقق برنامه‌های کوتاه و بلندمدت توسعه‌ای صنعت نفت فراهم شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امیر جتاب آقای مهندس بهمنی چون نگینی بر تارک صنعت نفت و خصوصا حفاری می درخشد.از چهره های محبوب و مدیران لایق این صنعت است که بحمدالله کم نیستند.وقتی ایشان مهر تایید بر زنگنه میزنند به نظرم همه کارکنان باید تمام قد از ایشان دفاع کنند.زنگنه کارنامه روشنی دارد.از نهادهای دیگر نیامده است.پیمانکار نبوده است.اهل کارهای زیرساختی است.افق دید روشنی دارد.
    • مبین دورود
  • مبین صلح دوستی