ناطق نوری: سلطانی‌فر می‌تواند ورزش ایران را تکان دهد

خورنا: پس از معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ، رییس فدراسیون بوکس گفت: او می‌تواند ورزش ایران را تکان دهد.

احمد ناطق نوری اظهار کرد: سلطانی‌فر با توجه به سابقه ای که در مدیریت دارد می‌تواند ورزش ایران را تکان دهد. او در مدیریت‌های قبلی خود مطلوب کار کرده و با اطلاعاتی که از حضور قبلی‌اش در ورزش دارد می‌تواند در این بخش مفید و موثر باشد.

وی افزود: او سابقه حضور به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی را دارد و از این نظر از برخی‌ها که اصلا ورزشی هم نبودند و به ورزش آمدند، قطعا بهتر است. سلطانی فر سابقه مدیریتی خوبی دارد و با استفاده از مشاوران و معاونان ورزشی خوب می‌تواند در این بخش تحول ایجاد کند.
ناطق نوری که عضو کمیته‌ بررسی و معرفی وزیر ورزش و جوانان به دکتر روحانی، رییس جمهور منتخب برای معرفی به مجلس نیز بود در مورد کارهایی که در آن کمیته‌ انجام شد، گفت: ۲۰ نفر عضو این کمیته‌ بودند و رزومه و برنامه بسیاری از افراد را بررسی کردند و بارها با آنها صحبت کردند.

پس از بررسی این افراد و برنامه‌هایشان و جمع بندی در کمیته‌ ، نهایت شش نفر به عنوان افراد پیشنهادی کمیته‌ به آقای روحانی معرفی شدند. بعد از این معرفی بود که دوباره افراد برگزیده مورد بررسی قرار گرفتند و این بار سه نفر به عنوان افراد برگزیده به آقای رییس جمهور معرفی شدند تا از بین آنها وزیر مورد نظر انتخاب شود.

وی در مورد ملاک‌ها و معیارهای انتخاب این سه نفر ، ادامه داد: برنامه قوی، رزومه مدیریتی خوب، توانمندی کنترل وزارتخانه، تعامل با جامعه ورزش، توجه به بخش جوانان و ورزش، رابطه با فدراسیون‌های ورزشی مقامات و تیم‌ها ، برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای جوانان، بخشی از ملاک‌های مهم برای انتخاب فرد مورد نظر بود که سلطانی فر شرایط بهتری داشت. البته سلایق سیاسی و پیشینه مدیریتی هم مهم بود و در این ملاک‌ها حضور در ورزش معیار اصلی نبود.
ناطق نوری با اشاره به این که وزارت ورزش به او پیشنهاد شد و او آن را رد کرد، گفت: برنامه خود را ارائه کردم، اما اعلام کردم که نمی‌خواهم وزیر شوم.

وی یادآور شد: در جلسه آخر که سلطانی فر برای معرفی به رییس جمهور منتخب برگزیده شده بود، اعلام کرد که قصد دارد محمدرضا داورزنی ، رییس فدراسیون والیبال را قائم مقام خود کند که ما گفتیم این گونه موارد را برای بعد از رای اعتماد گرفتن از مجلس شورای اسلامی بگذارد.