اهواز از دیگر مراکز استان‌ها ۲۵ سال عقب‌تر است

خورنا: عضو شورای شهر اهواز، کلانشهر اهواز را نسبت به دیگر مراکز استان‌ها ۲۵ سال عقب‌تر دانست.

غلامرضا سبزعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: عقب افتادگی‌های حوزه شهرداری و شورای شهر در اهواز بیش از حد تصور است به طوری اهواز از دیگر مراکز استان‌ها ۲۵ سال عقب‌ ماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مهم‌ترین مشکل ما در استان خوزستان و اهواز نداشتن مدیریت قوی است افزود: اهواز از باب محرومیت خیلی عقب افتاده، دولت خیلی کار‌ها انجام داده ولی به لحاظ اینکه این شهر، عقب افتادگی وسیعی دارد مشکلات هنوز برطرف نشده است.

*عمده‌ترین موانع سد راه پیشرفت اهواز

منتخب مردم اهواز در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر وجود جنگ در اهواز را یکی از عمده‌ترین موانع سد راه پیشرفت این شهر عنوان کرد و گفت: بعد از دفاع مقدس نیز رسیدگی به اهواز به درستی و در خورشان آن انجام نشد.

وی با بیان اینکه اهواز نسبت به دیگر مراکز استان‌ها ۲۵ سال عقب‌تر است تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم این شهر مهیا نبودن زیر ساخت‌ها است که در دوران جنگ مورد هدف دشمن قرار گرفت.

*ضرورت رفع مشکلات خدمات رفاهی مردم

سبزعلی فاضلاب، آب و جاده‌های اصلی در شهر را از دیگر معضلات کلانشهر اهواز بیان کرد و گفت: اتوبوبان‌ها، بلوار‌ها و روگذر و زیر گذرهایی جدیدی باید بسازیم تا ترافیک این شهر حل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات خدمات رفاهی مردم حل شود تصریح کرد: برای رفع مشکلات اهواز کارهای زیادی انجام شده ولی مردم ما لیاقت بیش از این‌ها را دارند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این مطلب که اهواز از همه لحاظ مشکلاتی دارد که باید رسیدگی شود خاطرنشان کرد: بخش درمانی که حل مشکلات آن بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست نیز باید کاستی‌هایش شناسایی و برطرف شود.

*باید فکری به حال تفریح سالم مردم کرد

به گفته سبزعلی، باید فکری به حال تفریح سالم مردم کرد تا شهروندان با نشاط و روحیه بیشتر به امور زندگی خود و کارشان بپردازند.

وی با اشاره به این نکته که عقب افتادگی‌های حوزه شهرداری و شورای شهر در اهواز بیش از حد تصور است متذکر شد: مشکلات شهر ما با یک سال دو سال حل نمی‌شود.

عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: همه باید بکوشیم تا عقب افتادگی‌هایی که بوده زود‌تر از موعد برطرف شود هر چند موعدش گذشته ولی باید تلاش کرد تا اول زیر ساخت‌ها مهیا شوند.