تقسیم خوزستان به ۶ منطقه صنایع تبدیلی

خورنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان از تقسیم خوزستان به شش منطقه صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: ظرفیت خرید گندم در خوزستان ۷۵۱ هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به ۹۰۰ هزار تن می‌رسد.

نظری در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی اظهار کرد: استان را از نظر صنایع تبدیلی به شش منطقه تبدیل کردیم که منطقه یک شامل آبادان و خرمشهر و منطقه شش شامل مسجدسلیمان و لالی است.

وی ادامه داد: صنایع پیشنهادی شامل بسته بندی فرآورده‌های کشاورزی، خرما، مرغ، آبزیان و فناوری سبزیجات، صیفی‌جات و کارخانه آرد و سیلو است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گندم را براساس پیش بینی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در نظر گرفته‌ایم گفت: در خرمشهر برای ۱۰۲ هزار تن گندم و در شادگان برای ۳۶ هزار تن گندم جواز تخصیص صادر شده است.

وی ادامه داد: منطقه دو شامل ماهشهر است که ۱۱۸ هزار و ۹۷۵ تن ظرفیت گندم آن است که برای ۴۲ هزار تن پروانه جواز تخصیص صادر شده است.

نظری با اشاره به اینکه منطقه سه شامل اهواز و سوسنگرد است گفت: پنج پروانه بهره برداری با ۵۸۳ هزار و ۴۰ تن ظرفیت صادر شده و یک جواز تخصیص در سوسنگرد با ظرفیت ۱۱ هزار تن و در اهواز با ظرفیت ۳۳۷ هزار و ۹۹۵ تن اختصاص یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت خرید گندم ۷۵۱ هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به ۹۰۰ هزار تن می‌رسد و همچنین سیلو غلات استان ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوراک دام، طیور و آبزیان با توجه به ظرفیت هر منطقه مشخص شده است تصریح کرد: ۱۲ پروانه بهره برداری با ظرفیت سه میلیون تن و ۱۶ جواز تخصیص با ظرفیت ۳۸۹ هزار و ۵۰۰ تن صادر شده است.

وی اضافه کرد: سردخانه‌های استان نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برند که، البته با اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی شاهد فعالیت بیشتر سردخانه خواهیم بود و همچنین در بخش صنایع بسته بندی گیاهان دارویی، به شهرستان‌های اهواز، شوشتر، دزفول و اندیمشک جواز و پروانه تاسیس داده شده است.