امام جمعه هندیجان: حضور مسئولان در صفوف نماز جمعه پررنگ‌تر شود

خورنا: امام جمعه هندیجان گفت: حضور مسئولان در صفوف نماز جمعه برای تشویق جوانان به این امر معنوی و خداپسند باید پررنگ‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: مسئولان خود باید در صفوف نماز جمعه نقش پررنگی داشته باشند تا مردم به‌ویژه جوانان نیز به این امر تشویق شوند.

وی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در نماز جمعه دلیل محکمی بر وجود اتحاد و همدلی در جامعه اسلامی است، افزود: اهمیت نماز بر هیچ کسی پوشیده نیست و مسلمانان باید در همه حال به اقامه نماز بپردازند.

امام جمعه هندیجان اضافه کرد: مسئولان با حضور در نماز جمعه می‌توانند از نزدیک با مردم نشست و برخاست داشته باشند و مشکلات آنها را دریابند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن بر اهمیت حضور همگان در نماز جمعه تاکید شده است، عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان به همه مسئولان، شهروندان به ویژه جوانان توصیه می‌شود در این ماه پربرکت در صفوف نماز جماعت حضور پیدا کرده و از اجر و ثواب این ماه بهره‌مند شوند.

بهبهانی‌پور با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) عنوان کرد: «هر آن کس که روز جمعه غسل کند و جامه مناسبی به تن کند و خود را عطرآگین سازد، و به سوی نماز جمعه روان شود، و مردم را نیازارد و پا بر دوش آنان نگذارد، گناهان او میان این جمعه و جمعه دیگر و تا آن زمان که خدا بخواهد بخشوده خواهد بود».

وی بیان کرد: جوانان باید از این فرصت‌های باقیمانده در ماه مبارک رمضان استفاده کنند و با حضور باشکوه در نماز جمعه موجب یاس و ناامیدی دشمنان شوند.

امام جمعه هندیجان با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان تصریح کرد: با تشویق و ترغیب جوانان به حضور در صفوف نماز جماعت و جمعه می‌توان آنان را از تهاجم‌های فرهنگی ارائه شده از سوی دشمنان نظام و اسلام بازداشت و به سوی کانون‌های گرم فرهنگی و معنوی سوق داد.