نماینده مجلس: حضور خاتمی در تحلیف به اعتبار نظام می افزاید

خورنا: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس می گوید: چند نماینده مجلس که مشخص است در انتخابات اخیر پشت سر چه نامزدی بوده اند، امروز برای حضور خاتمی در مراسم تحلیف روحانی خط و نشان می کشند، در حالی که باید بدانند حضور رییس جمهور سابق در این مراسم به اعتبار نظام می افزاید.

سیدمحمدمهدی پورفاطمی در گفتگویی با «خلیج فارس» با اشاره به مواضع تند چند نماینده مجلس نسبت به حضور احتمالی سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف به دلیل آنچه نقش وی در حوادث پس از انتخابات ۸۸ اعلام می کنند، اظهار داشت: اگرچه درباره میهمانان روز تحلیف خلا قانونی هست و تنها در قانون از اعضای شورای نگهبان به دلیل نقش شان در انتخابات اسم برده شده، اما حضور رییس جمهور سابق در این مراسم چیز عجیب و غریبی نیست.

پورفاطمی ادامه داد: آقایانی که خط و نشان می کشند و می گویند اگر روحانی رییس جمهور سابق را با خود به مجلس آورد فلان طور می شود، باید جواب دهند اگر یک رییس جمهور نتواند یکی، دو نفر را با خود به جلسه ای بیاورد، دیگر به درد چه می خورد؟

نماینده چهار دوره دشتی و تنگستان در مجلس اظهار داشت: خاتمی در جامعه محبوبیت دارد و با وجود محدودیت هایی که در سالهای اخیر برایش پیش آمده بود، اما با پیام خود در انتخابات اخیر، به تردیدهای بسیاری از همفکران خود پایان داد و در حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب نقش آفرینی کرد.

وی گفت: خاتمی محبوبیت داخلی و اعتبار بین المللی دارد و اگر به مراسم تحلیف دعوت شود، اعتبار نظام افزوده می شود، اگر هم دعوت نشود، چیزی از خاتمی کم نخواهد شد.

پورفاطمی درباره اینکه چندتن از نمایندگان تهدید کرده اند در صورت حضور خاتمی در مراسم تحلیف، شاید برخورد تندی با وی صورت بگیرد؟ اظهار داشت: مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد، اما وقتی چنین ادبیاتی در میان برخی همکاران ما به بیرون جامعه انتقال یابد، چه تفاوتی با ادبیات چاله میدانی است که تصور می کنند قانونی بر کشور حاکم نیست.

وی افزود: این خط و نشان کشیدن ها کار چند نفر از نمایندگان مجلس است که مردم می دانند در انتخابات اخیر پشت کدام نامزد بوده اند، درحالی که فضای کلی مجلس چنین نیست.