عارف: در کابینه روحانی نیستم/ مشغول تاسیس حزب هستم

خورنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط وی که در ماه‌های اخیر مطرح شده است، گفت: این کار تقریبا در حال انجام است.

وی ادامه داد: وقتی بنده خدمت اقشار مختلف می‌رسیدم و تشکیل حزب را مطرح می‌کردم همه آنها تشکیل این حزب را به عنوان یک مطالبه برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور می‌دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بررسی تاسیس حزب فراگیر هستیم و هر زمان که به جمع‌بندی برسیم آن را نهایی خواهیم کرد.

عارف در همین زمینه افزود: عجله‌ای برای تاسیس حزب نداریم و می‌خواهیم اگر حزبی تاسیس شد کاری ماندگار و تاثیرگذار باشد. نمی‌خواهیم با تاسیس حزب به تعداد احزابی که در کشور هستند اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما حزب فراگیر را تشکیل دهید از وزرای دولت‌های قبلی و بخصوص دولت‌های نهم و دهم استفاده خواهید کرد، گفت: اگر قاعدتا حزبی تشکیل شود، افراد در آن عضو می‌شوند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی در آن عضو شود. از همه جریانها و نخبگان برای تشکیل این حزب استفاده می‌کنیم و از حضور وزرای دولت‌های قبلی نیز استقبال خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی توسط محمود احمدی‌نژاد اشاره و تاکید کرد، بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.

عارف با اشاره به حضورش در کابینه دولت یازدهم گفت: بنده در مورد کابینه نقطه نظراتی داشته‌اند و آنها را به آقای روحانی نیز اعلام کرده‌ام اما بنده در کابینه نیستم و فقط کمک می‌کنم.