جلسه رئیس جمهور منتخب با هاشمی، خاتمی و سید حسن درباره کابینه

خورنا: در حالی که انتشار فهرست هایی از اعضای کابینه روحانی، انتقاداتی را در میان طیف پیروز انتخابات به وجود آورده  است، سه شنبه شب حجت الاسلام روحانی نشستی با آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجج اسلام سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی داشته است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، سه شنبه شب گذشته رئیس جمهور منتخب در ادامه جلسات خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای انجام مشورت های نهایی به منزل ایشان رفته است. در این زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی به روحانی اظهار می کند که آقایان خاتمی و سید حسن خمینی نقطه نظراتی درباره کابینه دارند و سپس خاتمی و سید حسن خمینی با حضور در منزل هاشمی به بیان دیدگاه های خود درباره برخی افراد می پردازند.

حجت الاسلام روحانی نیز که این روزها تحت فشار شدید از سوی برخی مراکز و همچنین افراطیون قرار دارد، دلایل خود را بیان کرده و برخی از دلایل رسیدن به فهرست کنونی را با خاتمی و سید حسن در میان می گذارد.

این که رایزنی های خاتمی و سید حسن چه میزان در تغییر فهرست کابینه موثر بوده، اخبار دقیقی در دست نیست، اما برخی احتمال می دهند منتفی شدن رحمانی فضلی برای وزارت کشور از نتایج این جلسه بوده است.

گفتنی است حجت الاسلام روحانی در یک هفته اخیر در موضوع معرفی کابینه، با فشارهای شدید و غیرمنتظره ای روبرو بوده و در این مسیر به پشتگرمی چهره هایی چون هاشمی، خاتمی، ناطق نوری و سید حسن خمینی امیدهای زیادی بسته است.