ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان طرح‌های اشتغال در شادگان

خورنا: فرماندار شادگان خواستار ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان طرح‌های اشتغال در این شهرستان شد.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: مشاغل خانگی بهترین و بالاترین ظرفیت و فرصت برای کاهش بیکاری و توانمندسازی اقتصاد در شهرستان است.

وی افزود: دستیابی به اشتغال پایدار با همت جمعی و همراهی مسئولان و مردم ممکن می‌شود در غیر این صورت، در این زمینه همیشه با کمبود و کاستی مواجه خواهیم بود.

فرماندار شادگان تصریح کرد: بانک‌ها باید با ارائه تسهیلات ویژه در این خصوص همکاری بیشتری با متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی داشته باشند و کاهش بیکاری را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار، توسعه و آبادانی کشور است، عنوان کرد: اشتغالزایی و کمک به اشتغال مولد علاوه بر ایجاد درآمد برای افراد موجب افزایش نشاط و انگیزه در بین جوانان خواهد شد.

* افزایش اشتغال کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

سنواتی ادامه داد: همچنین افزایش اشتغالزایی به مراتب موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی را رقم می‌زند و این اصل بسیار مهمی‌ست که مسئولان باید برنامه‌های خود را بر آن تکیه و استوار کنند.

وی با انتقاد از وضعیت اشتغال در این شهرستان گفت: اگر جوانان با مشکل بیکاری مواجه بوده و از شغل، درآمد و جایگاه مناسب اجتماعی برخوردار نباشند، خودپنداری‌های آنان نیز ضعیف شده و بیش از پیش به سوی ناامیدی و افسردگی سوق داده خواهند شد.

فرماندار شادگان اظهار کرد: به‌طور حتم بیکاری جوانان، زمینه‌ساز بروز بزهکاری‌های اجتماعی است که در صورت بروز این امر، راه‌های مقابله با آن مشکل‌تر خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت مضاعف مسئولان استانی و ملی همچنین تعامل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بتوان اشتغالزایی را در این شهرستان زنده و احیا کرد.