آغاز ارسال آثار به جشنواره پایتخت پنجره‌ها

خورنا: سرپرست حوزه هنری خوزستان از برگزاری جشنواره پایتخت پنجره‌ها برای اولین بار به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: این جشنواره هر ساله به مناسبت شکست حصر آبادان در روز ۵ مهرماه در آبادان برگزار می‌شود.

مجید صادپاپی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: جشنواره پایتخت پنجره‌ها در حوزه‌های نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، شعر و عکس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار از امروز شروع خواهد شد و تا ۲۰ روز قبل از آغاز جشنواره ادامه دارد. همچنین بررسی و داوری آثار از ۳۱ شهریورماه تا ۵ مهرماه انجام خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان ادامه داد: جشنواره پایتخت پنجره‌ها به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کردستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره مراسم بزرگداشت استاد معلمی و آهنگران دو تن از مفاخر هنری استان را در دستور کار داریم.

صادپاپی افزود: همچنین در این جشنواره از ۱۲ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان در ادامه به جشنواره موذن اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره موذن ۱۰ مردادماه در ۴ بخش اذان، نماز، ابتهال و داستان در شهرستان ایذه برگزار می‌شود.

وی افزود: در حوزه اذان آثار ۱۰۰ هنرمند ارائه شده است که از این تعداد ۱۰ عنوان برگزیده می‌شود. همچنین در حوزه ابتهال، نماز و داستان تاکنون به ترتیب ۳۰، ۲۰۰ و ۱۵۰ اثر به دست ما رسیده است.

صادپاپی از امضاء سه تفاهمنامه با نهادهای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: در این سه تفاهمنامه، مواردی چون همکاری و مشارکت در تولید محصولات هنری و چاپ کتاب مطرح است.

وی در خصوص ایجاد تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها افزود: زندان‌ها بخشی از جامعه ما بوده و باید نیازهای فرهنگی این بخش پی گیری شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره آثار هنرمندان ما جنبه کشوری به خود می‌گیرد، گفت: قطعا خروجی آثار جشنواره پایتخت پنجره‌ها به دلیل منطقه‌ای بودن به جشنواره‌های بزرگ کشوری گسیل خواهد کرد.

وی از حضور پرویز پرستویی به عنوان مجری این جشنواره خبر داد و افزود: با توجه به منطقه‌ای شدن جشنواره باید کسانی را دعوت کرد که در حد مراسم باشند.