تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در دزفول

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دزفول با ۷۵ نمونه محصول، در طول سال حدود ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سال گذشته به دلیل اضافه کشت، محصولات کشاورزی شهرستان بر روی زمین ماندند و باعث از بین رفتن محصول شد.

وی بیان کرد: کشاورزان ما با بهترین شیوه عملکرد تولید می‌کنند اما در فصل برداشت به دلیل زیادی محصول تولیدات آن‌ها منجر به شکست می‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را امری مفید در جهت به هدر رفتن محصولات کشاورزی شهرستان دانست و گفت: صادرات می‌تواند به ارز آوری کشور و تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان کمک کند.

وی تصریح کرد: شهرستان دزفول با ۷۵ نمونه محصول، در طول سال حدود ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

پاپی‌زاده عنوان کرد: راه اندازی پایانه صادراتی می‌تواند به عنوان یک کانون در جهت متمرکز کردن گمرک و پایانه‌های حمل و نقل راهگشا باشد.

وی ادامه داد: برای اینکه دست واسطه‌ها را از بین ببریم در آینده به صورت موقت بخش گمرکی را در شهرستان مستقر کنیم تا امور مربوط به گمرک دیگر در دزفول انجام شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: برای احداث پایانه صادراتی با بخش خصوصی به توافقاتی رسیده‌ایم و زمین لازم برای این طرح را پی گیری کرده‌ایم.

وی مجموع تولیدات کشاورزی شمال خوزستان به همراه استان‌های لرستان و ایلام را ۱۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان دزفول هم جوار با استان‌های لرستان و ایلام است راه اندازی پایانه صادراتی می‌تواند به کشاورزی این مناطق نیز کمک کند.