فرماندار بهبهان: تاخیر در تصویب بودجه مجلس پروژه‌ها را متوقف کرده است

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: با تاخیر پنج ماهه در تصویب بودجه‌ای که توسط مجلس باید صورت پذیرد بسیاری از پروژه‌های عمرانی متوقف و به حالت نیمه تعطیل رها شده‌اند.

فرهاد باذلی محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: با تاخیر پنج ماهه در تصویب بودجه‌ای که توسط مجلس باید صورت پذیرد مشکلات شهرستان بهبهان چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداران اختیارات کافی در بودجه بندی سالانه ندارند، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر این بودجه اختصاص داده شود تا اقدامات عمرانی را مجددا آغاز کنیم.

*تعطیلی پروژه گاز بیدبلند ۲

فرماندار بهبهان از توقف چند پروژه بزرگ اقتصادی ـ عمرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه گاز بیدبلند ۲ دیر زمانی‌ است که تعطیل بوده و دلیل آن نیز توافق بین شرکت ملی گاز ایران و بانک صادرات است.

وی بیان کرد: طبق این قرارداد ۸۰ درصد سهم مربوط به این پروژه را بانک صادرات دریافت کرده و باید سرمایه گذاری کند اما از این کار سر باز می‌زند.

*اختیارات فرمانداران در بودجه بندی سالانه کم است

باذلی محبوب با اشاره به اینکه اختیارات ۱۰ درصدی فرمانداران در بودجه بندی سالانه برای دخالت و تغییر در بودجه برخی پروژه‌ها بسیار کم است، ادامه داد: مدت ۲۹ سال است کلنگ بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی حضرت ولی عصر(عج) زده شده و اما نیمه کاره باقی مانده است، همچنین چهار بانده کردن جاده بهبهان ـ رامهرمز یکی دیگر از این پروژه هاست که به کندی پیش می ‌و متاسفانه همه روزه شاهد حوادث ناگواری در این محور ارتباطی هستیم.

*اعتلای وضعیت بهداشت و درمان

وی خواستار پایدار کردن بودجه عمرانی برای اعتلای وضعیت بهداشت و درمان و راه‌های ارتباطی شهرستان شد و گفت: مردم این شهرستان از یک مکان مناسب برای اجتماعات محرومند و فرهنگسرایی با گنجایش ۵ هزار نفری را نیاز دارند.