امام جمعه دزفول: مشکل کارمندان و کارگران پیمانی اخراجی دانشگاه آزاد برطرف شد

خورنا: در پی اتمام قرارداد حدود ۹۰ نفر از کارگران و کارمندان پیمانی دانشگاه آزاد واحد دزفول که به شکل پیمانی با پیمانکار در بخش خدماتی،اداری و …. دانشگاه آزاد مشغول به کار بوده اند و به جهت عدم تخصیص اعتبار و اعطای مجوز از مرکز برای تمدید قرارداد ،از سوی این شهروندان و خانواده های آنها تماس های مکرری با روابط عمومی دفتر امام جمعه و شخص ایشان گرفته شده بود.

در پی این درخواست ها شب گذشته “امام جمعه دزفول” نشست ویژه ای با حضور ریاست دانشگاه آزاد دزفول جناب “دکتر رضا دوست” ترتیب داده شد.

“امام جمعه دزفول” در گفتگو با خبرنگار ما افزود: طی تماس های و رایزنی های متعدد و پیگیر از سوی اینجانب و مدیریت دلسوز این دانشگاه ،مجوز موقت به کار گیری این شهروندان عزیز اخذ گردید و قرار است تا اخذ مجوز قطعی این تلاش استمرار داشته باشد.

“حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” اضافه کرد: امیدواریم با حل موقت این مشکل ، نگرانی ایجاد شده برای خانواده ی این عزیزان تا حدی برطرف شده باشد .

ایشان تصریح کرد: مدیریت جدید دانشگاه از نخبگان علمی و اجرایی و نیروهای توانمند و بومی شهرستان بوده که از زمان حضور در این منصب تلاش های شایسته ای را با عوامل سخت کوش دانشگاه در اصلاح زیرساخت ها و رفع موانع گذشته مبذول داشته اند .

گفتنی است معاونت مالی اداری دانشگاه آزاد دزفول در اینباره طی روزهای گذشته در مصاحبه با برخی رسانه ها اظهار داشته بود: در سالهای قبل و به دلیل نیاز واحد و سیاست وقت دانشگاه بخش هایی چون امور خدماتی، تاسیسات، ترابری، فضای سبز و دبیرخانه با بکارگیری نیروهایی تحت ‎نظر پیمانکار، با انجام مراحل قانونی به پیمانکار واگذار شد.

“امیر حسین رحمانی” گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طی بررسی‎های مکرر و با توجه به کاهش حجم امورات مربوطه به دلیل کاهش شدید تعداد دانشجویان دستور حذف قراردادهای پیمانکار را داده و با پیگیری های مکرر و طی چند بار تمدید قراردادهای مذکور تا ۳۱ تیرماه جاری تمدید شد.

وی افزود: به دلیل نداشتن مجوز سازمان مرکزی امکان تمدید قراردادها فراهم نگردید و موضوع اتمام قرارداد به پیمانکاران اعلام شد.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به قوانین اداره کار و باتوجه به اتمام قرارداد، نیروهای تحت پوشش پیمانکار می‎توانند به اداره کار مراجعه و از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد دزفول افزود: دانشگاه آزاد دزفول کماکان پیگیری لازم جهت اخذ مجوز از سازمان مرکزی را در دستور کار قرارداده و مکاتبه ارسالی در حال حاضر در سازمان مرکزی تحت بررسی است