اخراج ۹۲ نفر از پرسنل دانشگاه آزاد دزفول

خورنا: ۹۲ نفر از کارکنان پیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به دلیل اتمام قرار داد در چند روز گذشته شغل خود را از دست داده و بیکار شدند.
به گزارش ایرنا، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در خصوص علت عدم تمدید قرارداد نیروهای پیمانی این دانشگاه به خبرنگار ایرنا گفت:در سالهای قبل و به دلیل نیاز واحد و سیاست وقت دانشگاه بخش هایی چون امور خدماتی، تاسیسات، ترابری، فضای سبز و دبیرخانه با بکارگیری نیروهایی تحت ‎نظر پیمانکار، با انجام مراحل قانونی به پیمانکار واگذار شد.
امیر حسین رحمانی افزود:سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طی بررسی‎های مکرر و با توجه به کاهش حجم امورات مربوطه به دلیل کاهش شدید تعداد دانشجویان دستور حذف قراردادهای پیمانکار را داده و با پیگیری های مکرر و طی چند بار تمدید قراردادهای مذکور تا ۳۱ تیرماه جاری تمدید شد.

وی افزود:برخلاف پیگیری مجدد و به دلیل نداشتن مجوز سازمان مرکزی و امکان تمدید قراردادها فراهم نگردید و موضوع اتمام قرارداد به پیمانکاران اعلام شد.

رحمانی افزود:با توجه به قوانین اداره کار و باتوجه به اتمام قرارداد، نیروهای تحت پوشش پیمانکار می‎توانند به اداره کار مراجعه و از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون اداری ومالی دانشگاه آزاد دزفول افزود:دانشگاه آزاد دزفول کماکان پیگیری لازم جهت اخذ مجوز از سازمان مرکزی را در دستور کار قرارداده و مکاتبه ارسالی در حال حاضر در سازمان مرکزی تحت بررسی است.

شبکه خبری دز در همین زمینه نوشت:

طی تماسهای مکرر جمعی از کارمندان و کارگران پیمانی “دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول” مبنی بر اخراج آنها توسط این دانشگاه، معاونت مالی اداری دانشگاه آزاد دزفول در اینباره اظهار داشت: در سالهای قبل و به دلیل نیاز واحد و سیاست وقت دانشگاه بخش هایی چون امور خدماتی، تاسیسات، ترابری، فضای سبز و دبیرخانه با بکارگیری نیروهایی تحت ‎نظر پیمانکار، با انجام مراحل قانونی به پیمانکار واگذار شد.

“امیر حسین رحمانی” گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طی بررسی‎های مکرر و با توجه به کاهش حجم امورات مربوطه به دلیل کاهش شدید تعداد دانشجویان دستور حذف قراردادهای پیمانکار را داده و با پیگیری های مکرر و طی چند بار تمدید قراردادهای مذکور تا ۳۱ تیرماه جاری تمدید شد.

وی افزود: به دلیل نداشتن مجوز سازمان مرکزی امکان تمدید قراردادها فراهم نگردید و موضوع اتمام قرارداد به پیمانکاران اعلام شد.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به قوانین اداره کار و باتوجه به اتمام قرارداد، نیروهای تحت پوشش پیمانکار می‎توانند به اداره کار مراجعه و از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد دزفول افزود: دانشگاه آزاد دزفول کماکان پیگیری لازم جهت اخذ مجوز از سازمان مرکزی را در دستور کار قرارداده و مکاتبه ارسالی در حال حاضر در سازمان مرکزی تحت بررسی است.

قابل توجه رئیس جمهور عدالت گستر
دانشگاه دزفول درسالهای گذشته نیز چنین برنامه ای برای این کارگران و کارمندان داشته است ولی رئیس اسبق بخاطر به مخاطره نیفتادن معیشت آنها از اخراجشان خودداری کرده است.

در میان اخراج شدگان افرادی هستند که قریب به ۱۲ سال با کمترین حقوق و مشقت بسیار در این دانشگاه مشغول به کار بوده اند و قولهایی  برای جذب آنها نیز داده شده ولی عاقبت اخراج شده اند.

برخی نیز معتقد هستند که این دوماه که دانشگاه در تعطیلی به سر می برند، این تعداد افراد اخراج شده تا قریب به یکصد میلیون تومان از حساب دانشگاه آزاد خارج نشود!

سوال اینجاست، در حالیکه جناب “فرهاد دانشجو” رئیس کل دانشگاه آزاد کشور با تمام قوا در دقیقه ۹۰ در حال جذب و استخدام برخی! در این دانشگاه است، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در دقیقه ۹۰ به چه منظور دست به اخراج این تعداد از کارگران و کارمندان خود زده است کارگران و کارمندانی که همگی عائله مند هستند و به حداقل مزدی که به آنها داده می شود محتاج!

امیدواریم  مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این ماه مبارک رمضان به جای بردن طعام از حلقوم محتاجان به فکر نان شب آنها باشند!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مجددز لازم به اطلاع رسانی http://www.majdedez.com/?p=32991
    • mahmood با سلام راست می گویند امام جمعه مشکل ان کسایی که پارتی دارند در دانشگاه راحل کردو ان کسایی که خداوند را دارد اخراج شدند
  • zemestan سلام.ای دانشگاه دزفول هرترم شهریه هارواضاف میکنه اونوقت مشتی کارگربدبخت و اخراج میکنه،باتوجه به هزینه های بیخودی که میکنن باید یکی پاسخگوی این کارباشه ولی متاسفانه بی دروپیکرترین بخش آموزشی دزفول همین دانشگاس هرسال ریاست وعوض میکنن به امید بهترشدن امور ولی برعکس نتیجه میگیرن.فی امان الله