کشت برنج برای اولین بار در رامشیر انجام شد

خورنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامشیر گفت: برای اولین بار در این شهرستان کشت برنج در ارقام مختلف از سوی کشاورزان این شهرستان انجام شد. مصطفی هنرمندیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای نخستین بار کشت برنج در این شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: کشت برنج در سطح ۲۵۵هکتار به صورت مستقیم شامل ارقام نجفی، عنبربو و سایر ارقام پر محصول در شهرستان رامشیر آغاز شد و پیش بینی می شود از هر هکتار، پنج تن برنج برداشت شود.

هنرمندیان همچنین از کاشت کنجد در سطح دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد و پیش بینی کرد: میزان کشت کنجد از مرز دو هزار و ۵۰۰ هکتار نیز فراتر می رود و به طور میانگین از هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم کنجد برداشت می شود.

وی از آغاز برداشت رطب از سطح ۲۷۰ هکتار از نخلستانهای شهرستان رامشیر در روزهای پایانی تیرماه خبر داد و گفت: عملیات برداشت تا پایان مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

هنرمندیان با بیان اینکه ارقام برداشت شده را از نوع استعمران، گنتار و برحی است، پیش بینی کرد در هر هکتار حدود ۷۵۰ کیلوگرم رطب برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر بیان کرد: ۸۰ هکتار از مزراع شهرستان رامشیر زیر کشت ذرت رفته اند و در صورت لزوم با توجه به تراکم های کشت شده امکان تبدیل مزارع دانه ای به علوفه ای وجود خواهد داشت.

هنرمندیان افزود: پیش بینی می شود در صورت تامین بذر، کشت ذرت فراتر از ۳۰۰ هکتار برود.