ثبت نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد از ۵ مرداد

خورنا: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: داوطلبان مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد می توانند از ساعت ۹ صبح روز شنبه پنجم مرداد سال ۹۲ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ناصر اقبالی با بیان اینکه هم اکنون آزمون صد در صد رشته های مقطع کاردانی دانشگاه آزاد حذف شده است، گفت: داوطلبان مقطع کاردانی می توانند با تهیه یک کارت اعتباری فقط یک رشته محل را انتخاب و در سایت اینترنتی ثبت کنند و سپس از دوم شهریورماه برای ثبت نام قطعی به واحد دانشگاهی مورد علاقه خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیتی در زمینه ثبت نام های متعدد یک داوطلب وجود ندارد و هر داوطلب می تواند در صورت علاقه انتخاب چندین رشته محل چندین کارت اعتباری تهیه و برای ثبت نام اقدام کند.
اقبالی در رابطه با ثبت نام بدون آزمون متقاضیان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: این دسته از متقاضیان می توانند پس از تهیه کارت اعتباری ۱۰ رشته محل را با توجه به علاقه مندی خود اولویت بندی و در سایت اینترنتی ثبت کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید انتخاب های خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند به عبارت دیگر ۱۰ انتخاب داوطلبان باید یا از سیستم پاره وقت یا تمام وقت باشد و امکان انتخاب از هر دوی آنها وجود ندارد.

اقبالی ادامه داد: برای ثبت نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم وجود ندارد بنابراین هر داوطلب می تواند از هر یک از مجموعه های آموزشی براساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام کند اما با توجه به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون براساس معدل دیپلم داوطلبان صورت میگیرد درصورتیکه دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشدبا اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد.

رییس مرکز آزمون درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز گفت: هر داوطلب می تواند یک رشته و حداکثر تا ۱۰ واحد دانشگاهی را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه خود در سایت مرکز آزمون درج کند.

به گفته وی هیچ محدودیتی در انتخاب رشته این داوطلبان وجود نداشته و نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از متقاضیان وجود ندارد اما درصورتیکه میزان تقاضای برخی رشته ها یا محلها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت شرط هم نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت خواهد گرفت.

اقبالی خاطرنشان کرد: پذیرش داوطلبان بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بر اساس معدل مقطع دیپلم و فوق دیپلم متقاضیان صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون از مجموع ۱۶ هزار رشته محل مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی کنکور ۱۴ هزار و ۷۹۱ رشته محل حذف شده و پذیرش در آنها به صورت بدون آزمون صورت می گیرد.