استقرار تیم نجات غریق در سواحل شهر شوشتر

خورنا: رئیس شورای شهر شوشتر از استقرار تیم نجات غریق در سواحل رودخانه شوشتر خبر داد.

حمید سالم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: تیم نجات غریق برای ایمن‌سازی و نجات مغروق‌های احتمالی در سواحل رودخانه‌های شوشتر مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد شهرداری در این زمینه گفت: شهرداری شوشتر با پیگیری شورای اسلامی شهر تلاش کرد تا برای کاهش تلفات و مغروق‌ها در سواحل رودخانه در این باره با تیم‌های دارای مدرک معتبر قرارداد امضا کند و در این زمینه تا حد زیادی با استقرار این تیم ایمنی در سواحل فراهم شده است.

سالم‌پور با اشاره به مشخصه‌های تیم طرف قرارداد شهرداری شوشتر افزود: این تیم همه آموزش‌های تخصصی نجات غریق را در هیئت شنا و نجات غریق شهرستان شوشتر دیده‌اند و گواهینامه معتبر در این باره کسب کرده‌اند و از نظر تخصص توانایی زیادی در انجام وظایف محوله را دارند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر از بیش از یک ماه پیش پیگیر انعقاد قرارداد با این تیم بوده است، گفت: هرچند در انعقاد قرارداد با تیم نجات غریق قدری کندی و اتلاف وقت شده است اما در حال حاضر با داشتن این تیم در ساحل رودخانه مغروق‌ها به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه شوشتر دارای سواحل مختلفی است، تاکید کرد: شهرداری شوشتر نیازمند این است که برای حفاظت از سواحل رودخانه تیم‌های این‌چنینی را به خدمت بگیرد و در این باره باید با قراردادهای مشخص وظایف را به درستی تقسیم کند تا تلفات در سواحل رودخانه به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر هیئت نجات غریق شهرستان شوشتر این تیم را از نظر تخصصی تضمین کرده و با این تیم قرارداد منعقد شده است و از روزهای گذشته این تیم در ساحل رودخانه مستقر شده است.