گرمای خوزستان به ۵۲ درجه رسید

خورنا: با افزایش دمای هوا در خوزستان گرما در برخی شهرهای این استان به ۵۲ درجه رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، تابستان این روزها در استان خوزستان به شکل ویژه‌ای در حال خودنمایی است و گرمای هوا به  اوج خود رسیده است.

در حالی که به روزهای پایانی تیرماه و آغاز فصل خرماپزان مرداد ماه نزدیک می‌شویم گرما هوا چند روزی است که به شدت افزایش یافته و دماسنج‌ها خط قرمز ۵۰ درجه را نیز رد کرده‌اند.

اکثر شهرهای استان خوزستان ظرف چند روز گذشته دمای ۵۰ درجه‌ای رهوا را تجربه کرده و در برخی شهرها نیز دمای هوا از ۵۰ درجه نیز فراتر رفته است.

*کاهش ترددها در طول روز

تابش شدید آفتاب به ویژه در ساعات ظهر امکان تردد را در خیابان‌های سطح شهر را نیز کاهش داده است.

باتوجه به افزایش بیش از پیش دمای هوا اکثر نقاط شهرهای مختلف استان و به ویژه در شهرهای جنوبی شاهد کاهش تردد مردم ر طول روز هستیم.

علاوه بر این باتوجه به روزه‌دار بودن، اکثر مردم ترجیح می‌دهند که در ساعات ابتدایی صبح و یا ساعات پس از افطار به خیابان‌ها و مراکز خرید مراجعه و نیازمندی‌های خود را خریداری کنند.

به همین دلیل نیز در طول ساعات روز و به ویژه ساعات اوج گرما ترددها به ضرورت انجام می‌شود.

*سیستم‌های خنک‌کننده در آماده‌باش کامل

گرمای هوای خوزستان سیستم‌های خنک‌کننده را در حالت آماده‌باش کامل قرار داد است.

در اکثر منازل مسکونی شهرهای مختلف استان باتوجه به گرمای بیش از حد هوا سیستم‌های خنک‌کننده تقریباً کارکردی شبانه‌روزی دارند و این مسئله موجب افزایش بیش از پیش مصرف برق شده است.

البته ادارات برق شهرهای مختلف نیز در اطلاعیه‌هایی از مردم خواسته‌اند تا نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق به طور جدی اقدام تا از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری شود.

*آبادان گرم‌ترین شهر خوزستان

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: آبادان و بستان در روز گذشته با ۵۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

علی‌رضا غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از تضعیف زبانه ارتفاع حاره‌ای دارد احتمالا شاهد تغییراتی در وضعیت آب و هوا خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس در روزهای آینده شاهد افزایش وزش باد در استان خواهیم بود.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان تصریح‌کرد: در ۲۴ ساعت آینده نیز آسمان اکثر نقاط استان صاف و همراه با احتمال بر خوزستان گردوغبار در برخی مناطق خواهد بود.

*تداوم موج گرما تا اواسط مردادماه

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان دمای ۵۰ درجه را گذر کرد و دمای هوا در این شهرستان به ۵۲ درجه رسید.

سعید ابراهیمیان افزود: همچنین کم‌ترین میزان دمای هوا در آسمان آبادان و شمال خلیج فارس ۳۲ درجه بوده است.

وی ادامه داد: رطوبت هوا نیز در منطقه در بیشترین میزان خود ۳۸ درصد و در کمترین حالت نیز به هفت درصد رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان تصریح‌کرد: البته پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد کاهش تدریجی گرمای هوا باشیم.

ابراهیمیان خاطرنشان‌کرد: با این وجود گرمای هوا در استان خوزستان تا اواسط مرداد ماه با کمی شد و ضعف ادامه خواهد داشت.