امام جمعه سوسنگرد: وزارت ارشاد کتاب «مرگ بر مرگ» را جمع‌آوری کند

خورنا: امام جمعه سوسنگرد با اشاره به انتشار کتابی با عنوان «مرگ بر مرگ» که در آن به بانوان دشت آزادگان اهانت شده است گفت: این کتاب از همان نمونه کتاب‌هایی است که در آن مطالب بسیار بی‌هویت و نادرست نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام احمد ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوسنگرد اظهار کرد: از وزارت ارشاد می‌خواهیم تا نسبت به تحقیق در خصوص کتاب‌هایی که با موضوع دفاع مقدس نوشته می‌شود اقدام کند.

وی افزود: البته اکثر کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است کتاب‌هایی مناسب است اما متاسفانه برخی از کتاب‌هایی که در این خصوص انتشار یافته است برخلاف واقعیت‌ها بوده است.

امام جمعه سوسنگرد ادامه داد: در برخی از این کتاب‌ها حق مردم خوزستان آن‌طور که باید ادا نشده و خیانت چند نفر افراد خائن به پای همه گذاشته شده است.

ساری تصریح‌کرد: افراد خیانت‌کار و فتنه‌گر در هر قومی وجود دارد و نباید اعمال خیانت‌کارانه و خرابکارانه آنها به همه تعمیم داده شود.

وی در ادامه با اشاره به انتشار کتابی با عنوان «مرگ بر مرگ» که در آن به بانوان دشت آزادگان اهانت شده است اضافه‌کرد: این کتاب از همان نمونه کتاب‌هایی است که در آن مطالب بسیار بی‌هویت و نادرست نگاشته شده است.

امام جمعه سوسنگرد خاطرنشان‌ کرد: متاسفانه این کتاب در هشت هزار نسخه نیز چاپ شده است و در این راستا از مدیرکل ارشاد استان و وزارت ارشاد درخواست کرده‌ایم تا از چاپ مجدد آن جلوگیری و نسخه‌های موجود نیز جمع‌آوری شوند.

ساری افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در جریان آزادسازی سوسنگرد زنی از این خطه پنج سرباز عراقی را اسیر کرد و این سخن معظم‌له نشان‌دهنده حضور زنان و مردان این مرز و بوم در کنار یکدیگر برای آزادی شهرشان است.

وی گفت: حال اینکه برخی با نوشتن چنین کتاب‌های بی‌هویتی قصد تخریب و تهییج احساسات مردم خوزستان را دارند به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

امام جمعه سوسنگرد تصریح‌کرد: برخی افراد بدون تحقیق و تفحص اقدام به نوشتن کتاب‌هایی در موضوع دفاع مقدس می‌کنند بنابراین از وزرات ارشاد می‌خواهیم تا نسبت به ویرایش کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و مطابقت آن‌ها با واقعیت‌ها اقدام کند.