نماینده ایذه و باغملک: مدیریت ارشد خوزستان نیاز به خانه تکانی دارد

خورنا: درویش پور نمایده ایذه و باغملک کم کاری، کم تجربگی ، وجود گرایشات قومی در برخی از مدیران استان و بی کفایتی برخی از آنان را از عوامل عدم توسعه متوازن در استان برشمرد و خواستار اصلاح این روند مدیریتی در استان در دولت دکتر روحانی شد.

دکتر حجت اله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شوشان به فضای کشور پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از خلق حماسه سیاسی نشاط و امیدواری خاصی در میان مردم به آینده بوجود آمده است.

وی افزود : مردم برای حل مشکلات امیداورتر شده اند و در این ارتباط شاهد کاهش منازعات سیاسی میان گروه ها و طیف های مختلف سیاسی در کشور هستیم.

درویش پور به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: فضای حاکم بر مجلس برای رای اعتماد به کابینه رییس جمهور منتخب آماده است و به جز عده قلیلی رویکرد قاطبه مجلس تعامل با دولت یازدهم است. به نظر می رسد باید رییس جمهور منتخب و همکاران وی نهایت استفاده از این فضا را به عمل آورند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مهم ترین انتظارت مردم استان خوزستان از دولت آینده اشاره کرد و گفت: عملیاتی شدن اختصاص دو درصد درآمد نفتی به خوزستان پس از تصویب مجلس، تلاش و برنامه ریزی و عزم برای اجرای طرح مقام معظم رهبری مبنی بر احیای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در استان خوزستان، رفع مشکلات کشاورزان و دامداران استان ، رسیدگی به جاده ها ی مواصلاتی ، بهداشت و درمان ، آب آشامیدنی مناسب و اشتغال بویژه در شهرهای محروم از مهم ترین مطالبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم محروم استان خوزستان از دولت آینده است.

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگوی اختصاصی بیان داشت: خوزستان نیاز به توجه ویژه دولت دارد. در این سال ها به خوزستان در حوزه های مختلف کم توجهی شده است. به طوری که اکثر شهرهای استان بویژه شهرستان های ایذه و باغملک در حوزه بهداشت و درمان با کمبود کادر پرشکی مجرب و درمانگاه و بیمارستان مواجه است و این مشکلاتی را برای مردم بوجودآورده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایذه و باغملک در جوار سه سد عظیم قرار دارند اما از نعمت آب آشامیدنی مناسب محروم هستند.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از عدم توزیع عادلانه منابع و امکانات دولتی در استان اشاره کرد و گفت: در این باره به نظر می رسد مدیریت ارشد استان نیاز به یک خانه تکانی و تحول و تغییر دارد.

درویش پور تاکید کرد: اوضاع ادارات و دستگاه اجرایی استان به لحاظ عملکرد خوب نیست و در شرایطی مناسبی به سر نمی برد. این امرناشی از ضعف مدیریت ارشد و نبود نظارت دقیق بر عملکرد مدیران استان است.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: عدم توزیع عادلانه ثروت و منابع در استان باعث توزیع فقر و بیکاری و فساد در شهرهای کمتر توسعه یافته و محروم استان شده است و این مساله می تواند منجر به نارضایتی و انباشت مطالبات مردم در استان شود که باید هر چه سریع تر برای آن چاره اندیشید.

دکتر حجت اله درویش پور کم کاری، کم تجربگی ، وجود گرایشات قومی در برخی از مدیران استان و بی کفایتی برخی از آنان را از عوامل عدم توسعه متوازن در استان برشمرد و خواستار اصلاح این روند مدیریتی در استان در دولت دکتر روحانی شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به معضل عدم پرداخت تسهیلات بانکی در استان اشاره کرد و گفت: عدم همکاری مناسب بانک ها با کارآفرینان ، سرمایه گذاران و کشاورزان باعث خروج سرمایه آنان از استان خواهد شد که این امر می تواند در آینده تبعات ناخوشایندی برای استان به دنبال داشته باشد.برای مردم استان خوزستان وام گرفتن از بانک های دولتی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خواستار اصلاح درهم ریختگی در حوزه آموزش و پرورش در دولت آینده شد.