اجرای طرح پارکبان در شوشتر غیرقانونی و غیراصولی است

خورنا: رئیس شورای شهر شوشتر گفت: اجرای طرح پارکبان در سطح معابر شوشتر کاملا غیرقانونی و غیراصولی است و باید با این مسئله شدیدا مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حمید سالم‌پور پیش از ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: اجرای آن چه در شرایط کنونی در شوشتر به عنوان پارکبان مطرح است از سوی شورای اسلامی شهر که متولی تصمیم‌گیری برای شهرداری در حوزه شهری است غیر قانونی و غیر اصولی بوده و شورای اسلامی شهر در این باره هیچ نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر در این زمینه باید پاسخگو باشند، افزود: آن چه که در شرایط کنونی تحت عنوان این طرح در شوشتر در حال اجراست، مصوبه شورای ترافیک شهرستان شوشتر است، ولی این مصوبه در شورای شهر و شهرداری اجرا نشده و این شورا راسا در این زمینه اقدام کرده است.

سالم‌پور با اشاره به پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده است، گفت: شکایت‌های بسیار زیادی در این زمینه به شورای اسلامی از شش ماه پیش تا کنونی ارجاع داده شده است و مردم در این زمینه بسیار ناراضی هستند، ولی صدای شورای شهر برای پیگیری این مشکل به جایی نمی‌رسد.

رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به پیگیری انجام شده، افزود: این مسئله در دادستانی شهرستان شوشتر پیگیری شد و قرار شد که پیمانکار فعال در این زمینه با مدارک مشخص به شهرداری معرفی شود و در این زمینه بر اساس مکان‌یابی صحیح و فعالیت در چارچوب تعرفه‌های مصوب آغاز به کار شود، ولی تا کنون در این باره اقدام نشده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح کاملا غیرکارشناسی است، افزود: مکان‌یابی در این زمینه کاملا سلیقه‌ای انجام شده است و این مکان‌یابی برای مردم مشکل ایجاد کرده است، مثلا در کوچه حاج سلیمان، ساداتی، علامه شیخ شوشتری، شاهزید، آل‌طیب و … مردم از پارک خودروهای این طرح غیرکارشناسی به ستوه آمده‌اند.

سالم‌پور با اشاره به تعرفه غیرقانونی این طرح در شوشتر گفت: فعالیت این پیمانکار در شوشتر کاملا غیر اصولی است، زیرا تعرفه‌هایی که شورای شهر مصوب کرده است توسط این پیمانکار اجرا نمی‌شود و متاسفانه برخی متولیان امر نیز از فعالیت این پیمانکار حمایت می‌کنند.

رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه شهرداری در این طرح انتفاعی ندارد، عنوان کرد: از این طرح تا کنون هیچ انتفاع مالی به شهرداری شوشتر نرسیده و شایعه در این زمینه که این پارکینگ‌ها در اختیار شهرداری هستند و شهرداری متولی این طرح است، بی‌اساس است.

وی با اشاره به اینکه شهردار و فرماندار باید در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: فرماندار به دلیل ریاستش بر شورای ترافیک شوشتر باید پاسخگوی اجرای این مصوبه باشد و شهردار به دلیل متولی معابر شهری باید پاسخگوی عدم جلوگیری از اجرای این طرح باشد.

سالم‌پور افزود: شهرداری تا حد زیادی در این باره مقاومت کرده و بارها از اجرای این طرح ممانعت کرده است، ولی فشارهای وارده از سوی برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها باعث شده تا با اعمال فشار شهرداری در این زمینه تسلیم شود.

رئیس شورای شهر شوشتر خاطرنشان کرد: در معابر شهری شهروندان شوشتری برای پارک خودرو مقابل منزل خود باید هزینه‌های خارج از تعرفه پرداخت کنند و بسیار در این زمینه شکایت به شورای شهر ارجاع شده است.

وی افزود: فارغ از فعالیت خارج از قانون این پیمانکار در شوشتر رفتارهای خلاف ادب اجتماعی با مردم نیز باعث نارضایتی مردم شده است.

سالم‌پور گفت: حمایت برخی ارگان‌ها و نهادها از این پیمانکار غیرقانونی در سطح شهر شوشتر باعث بی‌نظمی در سطح شهر شده است و این مهم باعث شده تا هرکس به خود اجازه دهد با پوشیدن کاوری در شهر پارکینگی احداث کرده و از مردم طلب وجه کند.

وی افزود: این طرح مصوب شورای ترافیک است و مصوبه شورای ترافیک برای شهرداری شوشتر الزام‌آور نیست و به این دلیل باید با اجرای خارج از ضابطه این طرح جلوگیری کرد.