سردرگمی مشترکان اینترنت وایمکس در اهواز / هیچ‌کس پاسخگو نیست

خورنا: مشترکان اینترنت وایمکس در اهواز به دلیل قطعی یک‌هفته‌ای سردرگم و هیچ نهاد یا سازمانی پاسخگوی آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اختلال شبکه اینترنت وایمکس مبین نت در شهر اهواز باعث سردرگمی مشترکان این شبکه شده است.

بنابه این گزارش بیش از یک‌هفته است که شبکه اینترنت بی‌سیمی مبین نت در بخش اعظمی از شهر اهواز غیر فعال شده و مشترکان این شبکه را در بلاتکلیفی قرار داده است.

تعدادی از مشترکان این شبکه در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در خوزستان از بلاتکلیفی و عدم وجود نهاد یا سازمان برای پاسخگویی به مردم گلایه کردند.

حمیدی یکی از شهروندان اهوازی در این خصوص گفت: به دلیل اینکه تلفن ثابت منزل ما از نوع “پی.سی.ام” است امکان استفاده از شبکه “ای.دی.اس.ال” وجود ندارد لذا مدتی است مشترک شبکه وایمکس مبین نت که از زیر مجموعه همراه اول است شدم اما از همان ابتدا با مشکل سرعت اینترنت مواجه بودم و الان نیز نزدیک ۱۰ روز است که اینترنت قطع است و سیستم پاسخگویی این شبکه نیز فقط به این پاسخ بسنده می‌کند که در اهواز مشکل فنی داریم.

رضا یکی دیگر از شهروندان اهوازی نیز می‌گوید: امروزه اکثر کارها را می‌شود از اینترنت پیگیری کرد و قطعی حتی چند ساعته آن باعث اختلال در کار مردم می‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کنند.

وی می‌افزاید: برای انجام کارهای روزانه خود مشترکت وایمکس مبین نت در اهواز شدم و بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان نیز بابت آن هزینه کردم اما هیچ استفاده‌ای از آن نکردم و مرجع پاسخگویی این شبکه نیز هیچ جواب درست و دقیقی در خصوص علت قطعی این شبکه در کلان شهری مثل اهواز نیست.

نیاز به ارتباط با جهان اطلاعات و همچنین بی‌نیاز کردن کاربران از محدودیت‌های مکانی و زمانی سال‌هاست مد نظر کارشناسان علم کامپیوتر و بخصوص مهندسان اینترنت است.

آنچه نسل‌های مختلف فناوری بی‌سیم را از هم متمایز می‌کند، سرعت و محدوده دسترسی آنهاست.

در این زمینه یکی از ویژگی‌های یک کلان شهر، الکترونیکی شدن همه خدمات آن است که متاسفانه شهر اهواز در این زمینه شرایط مطلوبی ندارد.