تشریح برنامه‌های دانشگاه پیام نور بندر امام خمینی

خورنا: رئیس دانشگاه پیام‌نور بندر امام(ره) با تشریح عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سال گذشته گفت: امسال اجرای ۴۷ برنامه فرهنگی و چندین برنامه عمرانی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خورنا به نقل از ایسنا، جمال کاظمی‌اصل اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی سه هزار و ۲۰۰ نفر در ۳۰ کد رشته شامل مهندسی کامپیوتر، شیمی محض و شیمی کاربردی، مهندسی کشاورزی در سه گرایش، مهندسی صنایع، ادبیات فارسی، ادبیات عرب، روانشناسی، جغرافیا، هواشناسی، کتابداری، تاریخ، آمار، ریاضی کاربردی و … است.

وی با اشاره به درخواست اخذ مجوز هشت رشته جدید در این دانشگاه تصریح کرد: این درخواست از اردیبهشت‌ماه ارسال شده‌است و در صورت موافقت با راه‌اندازی این رشته‌ها ظرفیت پذیرش دانشجو نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بندر امام(ره) همچنین با اشاره به برگزاری ۴۰ مرحله بازدیدهای علمی برای دانشجویان این دانشگاه با آغاز هر ترم تحصیلی از احتمال افزایش بازدیدهای علمی در سال جاری خبرداد و افزود: این بازدیدها از سدهای بهبهان، باغملک، پتروشیمی بندر امام(ره)، اداره هواشناسی ماهشهر، آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و سدهای کشاورزی شادگان انجام می‌شود که در صورت اخذ مجوز رشته‌های جدید و افزایش ظرفیت دانشجویان، این بازدیدها متناسب با جمعیت دانشجویی افزایش می‌یابد.

کاظمی‌اصل به اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه در سال ۹۱ اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در سال ۹۱ با اعتباری حدود ۱۳ میلیون تومان برگزار شد که اهم آن‌ها شامل برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی دانشجویان، مراسم ایام سوگواری دهه محرم، کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و ازدواج دانشجویی، برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت عید غدیر و روز دانشجو، اعزام کاروان راهیان‌نور با ظرفیت ۸۰ نفر و کاروان دانشجویی در روز عرفه و قرائت دعای عرفه، معرفی اساتید برتر پژوهشی است که در صورت تأمین اعتبار این برنامه‌ها در سال جاری تداوم می‌یابد.

وی اظهار کرد: همچنین عمده فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال گذشته برگزاری همایش‌های قرآن کریم در ادبیات فارسی و نانو تکنولوژی، حمایت از تولیدات دانشجویی، برپایی نمایشگاه کتاب در هفته پژوهش با ارائه آثار اساتید و دانشجویان و برگزاری بازدیدهای علمی ۴۰ مرحله‌ای بوده‌است که در مجموع سال گذشته اعتباری نزدیک به ۱۲ میلیون تومان به حوزه پژوهش دانشگاه اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بندر امام(ره) افزود: اهم برنامه‌های عمرانی دانشگاه در سال ۹۱ احداث یک ساختمان سه طبقه آموزشی با اعتبار یک میلیارد تومان، ساخت نمازخانه دانشگاه با اعتبار ۵۰ میلیون تومان، احداث سردرب دانشگاه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان، راه‌اندازی شبکه فیبر نوری و برق فشار قوی دانشگاه به‌ترتیب با اعتبار ۵۰ و ۳۷ میلیون تومان و خرید تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

کاظمی‌اصل درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه تجهیز فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه از ابتدای امسال تا کنون تصریح‌ کرد: خرید ۴۰ دستگاه رایانه و پنج پروژکتور با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان، پارتیشن‌بندی بخش اداری دانشگاه با اعتبار ۵۴ میلیون تومان، سکوبندی آزمایشگاه‌ها با اعتبار ۴۶ میلیون تومان انجام شد و به احتمال زیاد ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر هم برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: امسال در صورت موافقت ریاست دانشگاه پیام‌نور استان و تأمین اعتبار لازم، طرح‌های عمرانی دیگری از قبیل ساخت سالن چند منظوره و سلف‌سرویس دانشجویی در دستورکار دانشگاه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بندر امام(ره) بیان کرد: بیشترین هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی صرف برگزاری بازدیدهای علمی، برپایی نمایشگاه کتاب و اعطای پژوهانه به اعضای هیأت‌علمی می‌شود، امسال با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بودجه پژوهشی افزایش یافته‌است.

کاظمی‌اصل افزود: در حال حاضر دانشگاه از نظر فضای آموزشی دارای ۲۵ کلاس درس و چهار آزمایشگاه است و ظرفیت بیش از پنج هزار دانشجو را دارد.

وی با بیان این‌که چارت تشکیلاتی دانشگاه هنوز تعیین نشده‌است، تصریح کرد: دانشگاه از نظر تعداد هیأت‌علمی در سطح مطلوبی است زیرا اساتید دانشگاه‌های همجوار با دانشگاه همکاری می‌کنند، در حال حاضر تنها مشکل و دغدغه دانشگاه کمبود نیروی انسانی است زیرا تمام کارکنان دانشگاه ۱۳ نفر هستند که حداقل ۲۰ نفر نیروی دیگر موردنیاز است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • الهام با سلام من میخوام اانتقالی بگیرم رشته ام علوم اجتماعی هستش گرایش تعاون ورفاه خواستم بدونم دانشگاه پیام نور سربندر این رشته با این گرایش رو داره؟ ممنون میشم ک جواب بدید
  • فاطمه ممبینی ببخشید میشه شماره تماس دانشگاه رو برام بفرستید من میخوام ترم بهمن ثبت نام کنم
  • فاطمه سلام. میخواستم بپرسم دانشگاه پیام واحد سربندر مترجمی زبان داره ؟