خوزستانی‌ها برای استحمام آب بشکه‌ای می‌خرند+تصویر

خورنا: سید شریف حسینی در گفتگو با مهر در خصوص اینکه این روزها آب خوزستان باعث گله مندی بسیاری از مردم این استان شده است، اظهار کرد: واقعیت این است که مردم خوزستان در چند سال اخیر، آب باکیفیتی را در لوله‌های منازل خود ندیده‌اند این در حالی است که سازمان‌ها و شرکت‌های مسئول در این خصوص حاضر به قبول این واقعیت نیستند.

وی افزود: سازمان متولی تامین آب مردم عقیده دارند آب خوزستان مشکل ندارد در حالی که مردم اغلب شهرهای خوزستان از آب لوله کشی نه تنها برای نوشیدن که برای پخت غذا نیز استفاده نمی‌کنند. همچنین در مدت اخیر بیماری‌های پوستی ناشی از آب بی‌کیفیت در خوزستان بیشتر شده و برخی از مردم حتی برای استحمام نیز از آبی که به صورت بشکه‌ای خریداری می‌شود استفاده می‌کنند.

IMG14511129

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: باور کنید این روزها بسیاری از مردم پس از پایان شستن خودروی خود با آب لوله کشی، یک بشکه ۲۰ لیتری آب تصفیه شده روی آن می‌ریزند و خودرو آن موقع تمیز شود. به عبارتی آب لوله کشی در خوزستان تنها برای کارهای ابتدایی مثل شستن ظرف و حیاط و دست و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم برای تامین سایر نیازهای خود به آب با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

حسینی عنوان کرد: در همین حال مردم استان باید برای چنین آبی که سلامت آنها را نیز تهدید می‌کند پول قبض‌های آنچنانی را نیز پرداخت کنند که به نظر می‌رسد این مسئله با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست که مردم خوزستان بابت آبی که این همه مشکل و سختی برای آنها پیش آمده همان مبلغی را پرداخت کنند که مردم تهران با آن آب با کیفیت پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این خصوص نه تنها عدالت در خصوص مردم خوزستان رعایت نشده است که به نظر می‌رسد وزارت نیرو باید بابت آبی که تحویل مردم این استان می‌دهد به آنها غرامت نیز پرداخت کند. به عبارتی این آب ارزش هزینه پرداخت کردن از سوی مردم را ندارد و سازمان‌های متولی تامین آب نباید منتی بر سر مردم استان بگذارند که آب با کیفیت در اختیار آنها می‌گذارند.

به گزارش مهر،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه دولت دهم قول داد با اجرایی کردن طرح غدیر این مشکل را حل می کند، عنوان کرد: البته ما هم منتظریم این طرح به شهرستان اهواز برسد تا شاید آب این شهر با کیفیت تر شود ولی همین حالا که به گفته دولت، آب طرح غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر رسیده، این دو شهر کماکان با وضع قبلی خرید آب، شوری گاه و بی گاه آب شرب و این قبیل مشکلات مواجه هستند بنابراین به نظر می رسد آب غدیر هم نمی تواند مشکل را حل کند.