امکانات درمانی مجمتع‌های پتروشیمی ماهشهر جوابگوی حوادث شغلی نیستند

خورنا:‌ «درمانگاه‌های داخلی مجمتع‌های پتروشیمی بندر امام که با یک پزشک یار و پرستار اداره می‌شوند جوابگوی حوادث احتمالی برای ۴ الی ۵ هزار پرسنل شاغل در هر یک از این مجتمع‌ها نیستند.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندرامام، امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را بسیار محدود توصیف کرد.

«مهرداد مهرانی» در این باره گفت: درمانگاه‌های داخلی مجمتع‌های پتروشیمی بندر امام که با یک پزشک یار و پرستار اداره می‌شوند جوابگوی حوادث احتمالی برای ۴ الی ۵ هزار پرسنل شاغل در هر یک از این مجتمع‌ها نیستند.

وی ادامه داد: آمبولانس‌های مجمتع‌های پتروشیمی بندر امام مجاز نیستند مصدومان حوادث حین کار را به خارج از منطقه آزاد منتقل کنند بلکه آن‌ها را به درمانگاه همان مجتمع می‌برند که امکانات استانداردی ندارد. در آنجا، اگر بیمار بخواهد باید با پرداخت هزینه یا با التماس از مدیر کارگاه برای گرفتن بخشی از هزینه‌ها به دنبال درمانش برود.

به گفتهٔ مهرانی، درمانگاه‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از دارو خالی هستند و بسیاری از داروهای موجود را نیز با دفترچهٔ بیمه تامین اجتماعی به بیماران نمی‌دهند و آن‌ها مجبورند دارو‌ها را به صورت آزاد تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح «نیم بند» بیمارستان تامین اجتماعی توسط معاون رئیس دولت در حدود یک ماه پیش، افزود: تعداد تختخواب‌های بیمارستان‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به نسبت جمعیت، ناکافی است.

این فعال صنفی در پایان از بزرگنمایی مدیران تامین اجتماعی در مورد امکانات درمانی که به مردم ارائه می‌کنند انتقاد کرد.