نظارت جدی نظام مهندسی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در شادگان

خورنا: شهردار شادگان خواستار نظارت جدی نظام مهندسی بر ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر استاندارد در شهرستان خبر داد.

توفیق آلبوناصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: از عمده‌ترین و مهمترین مسائلی که در امر ساخت و سازهای شهری مطرح می‌شود، نحوه صحیح گودبرداری است که با توجه به اهمیت این موضوع، نیاز است، انجام نظارت‌ها بر روند و نحوه ساختمان‌سازی به طور مضاعف صورت پذیرد.

وی با اشاره به تبعات و پیامدهای منفی ناشی از انجام گودبرداری‌های غیراصولی در شهرستان تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز حوادث و اتفاقات ناشی از انجام غیر اصولی اقدامات ساختمانی باید مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت و ساز اعم از شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی اقدامات پیشگیرانه‌ای را برنامه‌ریزی کنند.

شهردار شادگان اضافه کرد: با نظارت دقیق‌‌تر و بیشتر بر عملکرد مهندسان ناظر، می‌توان اهرم‌های اجرایی برای برخورد با تخلفات ساختمانی را قوی‌تر کرد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان و کارکنان شهرداری در سال‌های اخیر ساخت و سازهای غیر استاندارد و غیر مجاز بوده است.

آلبوناصر ادامه داد: بر این اساس، برنامه‌هایی برای نظارت بیشتر بر عملکرد سازندگان ساختمان و مالکان واحدهای در حال ساخت اجرا کرده‌ایم که خوشبختانه تاثیرات بسیار زیادی در قانونمندتر شدن ساخت و سازها در شهرستان شده است.

وی با ابراز رضایت از تعامل مطلوب مالکان واحدهای در حال ساخت با شهرداری گفت: با این وجود نیاز است که نظارت‌های بیشتری در این حوزه داشته باشیم تا ضمن افزایش استانداردها و زیبایی شهر، شاهد افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌های ساخته شده در شادگان و سلامت شهروندان باشیم.