خوزستان به لحاظ سرانه عضویت در کتابخانه رتبه اول کشور را دارد

خورنا: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: خوزستان به لحاظ سرانه عضویت در کتابخانه رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز لفته منصوری ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان که در محل استانداری و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان به ازای هر ۲۶ هزار و ۵۱۱ نفر یک کتابخانه موجود است که در این خصوص مقام سوم را در کشور داریم.

وی بیان کرد: با وجود این که خط سرانه کتاب در کشور ۴۵ جلد است در کتابخانه‌های خوزستان به ازای هر یک صد نفر، ۴۳ جلد کتاب موجود است که از این باب رتبه چهارم را در کشور داریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود که سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به شکلی در حوزه کتابخانه وارد شده و ما را در این خصوص یاری کنند.

وی گفت: امروز به ازای هر یک صد نفر یک متر و ۸۲ سانتی متر سرانه کتابخانه‌ای در استان موجود است و این در حالی بوده که عملکرد ما نسبت به استان‌های دیگر در سال گذشته در رتبه نخست قرار دارد.

منصوری در خصوص سرانه عضو در کتابخانه‌های استان عنوان کرد: همچنین به ازای هر یک صد نفر خوزستانی، ۳.۴۸ نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند که در این خصوص رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در مجموع سال‌های ۹۱ و ۹۲  حدود ۱۳۳ نفر به استخدام کتابخانه‌ها درآمدند که از این تعداد ۸۱ نفر با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس مربوط به سال‌جاری هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با بیان این که به ازای هر کتابخانه در استان  ۷۹ صندلی موجود است، گفت: امروز ۱۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر به عضویت کتابخانه‌های استان درآمده‌اند که این موضوع نشان از رشد بار علمی در استان دارد.