بخشدار زیدون: نیازهای امروز بخش زیدون باید اولویت بندی شود

خورنا: بخشدار زیدون در شورای سلامت بخش زیدون گفت: نیاز های امروز بخش زیدون باید اولویت بندی شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از بهبهان، آرمین ساعد بخشدار زیدون در جلسه شورای سلامت بخش زیدون که با حضور مسئولین برگزار شد اظهار داشت: اهمیت جایگاه شورای سلامت در ارتقا سطح بهداشت  عمومی منطقه مستلزم  توجه جدی تر مسئولین ادارات مرتبط به موضوع سلامت می باشد.

وی با تاکید بر اهداف چهارگانه تشکیل شورای سلامت یکی از اولویتهای شورای بهداشتی بخش زیدون را نیازسنجی بهداشتی و بررسی شاخصه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات امکانات و نیروی انسانی به منظور  تهیه و تدوین برنامه جامع بهداشتی در سطح بخش دانست.

بخشدار زیدون تصریح کرد: پیگیری جدی همه دستگاههای اجرایی بر اجرای مصوبات جلسه شورای سلامت وارسال گزارش عملکرد خود حداکثر هر دوماه یکبار به دبیرخانه شورای سلامت لازم و ضروری است.

ساعد خاطرنشان کرد: باید ساز و کار لازم برای ساماندهی امور بهداشتی بخصوص در روستاها توسط دهیاران و شوراها فراهم شود  تا رضایت عمومی در این خصوص جلب شود.

وی افزود: در این زمینه با همکاری دهیاری‌ها تلاش  خواهد شد تا موارد  مربوط به جمع آوری زباله در سطح روستا ها  را به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار دادن و راه حل عملی در زمینه دفع فضولات حیوانی و زباله های انسانی را در سطح روستا ها پیدا نماییم.

بخشدار زیدون گفت: با توجه به شروع فصل گرما و شیوع انواع بیماریهای واگیردار موضوع پا یش آب شرب در نقاط شهری و روستایی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید توسط مرکز بهداشت شهر سردشت پیگیری شود.

در ادامه ایشان به رکن مهم همکاری های بین بخشی در تامین سلامت و امنیت غذایی اشاره نموده و گفتند باید این مهم از طریق کلیه دستگاهها و ادارات ذیربط انجام شود چرا که تنها راه حل رسیدن به نقطه مطلوب همکاری و همدلی دستگاه های مسئول می باشد.

ساعد بخشدار زیدون در ادامه درخصوص مصوبات جلسات قبل بویژه وضعیت کیفی آب  افزود : لایروبی و آهک پاشی جوی و جداول کانال های فاضلاب  و لزوم اتلاف سگ های ولگرد و  برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده  از اهمیت ویژه ای برخوردار است که میطلبد مورد توجخ مسئولین امر قرار گیرد.

وی خواست تا نسبت به رفع و ترمیم شکستگی لوله های آب شرب همشهریان پیگیری جدی را انجام تا از شیوع هرگونه بیماری و آلودگی آب مصرفی مردم  در سطح روستا هاجلوگیری بعمل شود.

بخشدار زیدون ادامه داد:نیاز های ضروری  و اساسی بخش را شامل تاسیس و راه اندازی کشتار گاه دام ؛ احداث و راه اندازی ساختمان پایانه مسافربری و احداث بازاچه عرضه مرغ و ماهی دانست و خواستار اقدام جدی و اساسی توسط شهرداری سردشت زیدون جهت اجرای مطالبات عمومی مذکور شدند.

ساعد گفت: راه‌اندازی کشتارگاه در شهر سردشت جهت  تامین گوشت بهداشتی و ایجاد توسعه و رونق دامدار‌ی‌ها و پرواربندی دام  را بی تاثیر ندانست.

وی ادامه داد: امید است با فراهم کردن بسترها و مشارکت مردم و همت و تلاش و کارآمدی مسئولان و مدیران شاهد پیشرفت روزافزون محیط شهری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران با رسانه‌ای کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهر تاثیر بسزایی در تقویت زیرساخت‌ها در راستای توسعه تولید، صنعت و فرهنگ خواهند داشت.