استقبال مردم شوشتر برای ساخت و ساز در سطح شهر

خورنا: شهردار شوشتر گفت: صدور پروانه ساختمانی در شهرداری شوشتر و استقبال مردم در روزهای آینده برای ساخت و ساز در سطح شهر رونق خواهد گرفت.

آرش دُر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: تاکنون صدور پروانه ساختمانی برای هر ملکی منوط به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زمین در نظر گرفته شده بود ولی در شرایط کنونی دیگر این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی لغو شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی این مهم به دقت بررسی شده است، افزود: کاهش هزینه‌های سازنده برای ساخت و ساز و اخذ مجوز باعث می‌شود تا رکود به وجود آمده در بخش ساخت و ساز به شدت شکسته شود و امیدواریم در این بخش تحرکی قابل توجه ایجاد شود.

شهردار شوشتر با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر بخش زیادی از درآمدهای خود را از مجوزهای ساخت و ساز به دست می‌آورد، تصریح کرد: با رفع موانع موجود برای اخذ مجوزهای ساخت و ساز سرعت عمل در این بخش بیشتر می‌شود و این منبع مالی شهرداری‌ها تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته فشارهای زیادی بر این منبع درآمدی شهرداری وارد شده است، گفت: از سویی با آغاز به کار ساخت و ساز در مسکن مهر صدور مجوزهای ساخت و ساز به حداقل کاهش یافته و از سویی دیگر با هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی این تعداد به حداقل رسیده است.

شهردار شوشتر در پایان گفت: این مهم که حق بیمه تامین اجتماعی از صدور پروانه ساختمانی حذف شده است باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا این منبع درآمدی شهرداری تقویت شود و بار دیگر صدور مجوز ساخت و ساز در شهرداری شوشتر رونق بگیرد.