فرماندار هندیجان: اگر اعتبارات دولتی پرداخت نشود باید ورزش هندیجان را تعطیل کنیم

خورنا: بهروز فرج الهی گفت: شهرستان هندیجان فاقد تاسیسات صنعتی، موسسات و کارخانجات خاصی است که بتوانیم از آنها کمک بگیریم و تنها چشم و امید ما به اعتبارات دولتی است که اگر پرداخت نشود باید ورزش هندیجان را تعطیل کنیم.

بهروز فرج الهی از سال ۸۹ فرماندار شهرستان هندیجان شد. وی که کارنامه موفقی در مدیریت این شهرستان دارد از جمله فرمانداران ورزش دوست و حامی ورزش میباشد که توانسته در مدت مدیریت خود در این شهرستان، رضایت مندی ورزشکاران را بیش از پیش به دست آورد، هرچند که مشکلات همچنان باقیست و فرج الهی منکر وجود مشکلات نیست. خبرنگار ورزشی خورنا به محل کار وی رفته تا در خصوص ورزش هندیجان با او گفتگو کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان در خصوص ورزش هندیجان و مشکلات پیش روی ورزش کاران در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خورنا اظهار داشت: در سال ۹۰ مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان حمایت بسیار خوبی از ورزش شهرستان هندیجان انجام دادند که موجب شد هم به باشگاهها مبالغی پرداخت شود و هم کمک قابل توجه ای برای برگزاری مسابقات شهرستان و اعزام تیمها برای شرکت در بازیهای استانی صورت بگیرد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: همچنین به پروژه هایی که در دست ساخت بودند به خصوص سالن های ورزشی هندیجان، اعتبارات قابل توجه ای تخصیص یافت که مورد رضایتمندی اقشار مختلف ورزشکاران و مسئولین شهرستان واقع شد.

وی در ادامه بیان داشت: در سال ۹۰ پروژه استخر سرپوشیده از حالت راکدی خارج و مجددا فعال شد و پیشرفت فیریکی بسیار خوبی صورت گرفت اما در سال ۹۱ متاسفانه به علت مشکلات اعتباری که برای تمام دستگاه ها پیش آمد تخصیص اعتبارات کاهش قابل ملاحضه ای داشت و اعتبارات به ۲۸ و ۲۷ درصد نزول کرد.

فرج الهی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای راه اندازی استخر شنا اختصاص یافته بود به ۲۸۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که باعث شد پروژه ها راکد بمانند و پیمانکاران به دلیل عدم دریافت اعتبار، پروژه را رها کردند که این اتفاق نیز برای استخر شنای هندیجان که نیاز ضروری شهرستان بود افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان هندیجان در سواحل خلیج فارس قرار دارد، شنا کردن در رودخانه و دریا رواج دارد که این امر باعث میشود همه ساله تعدادی از عزیزانمان را از دست بدهیم.

فرج الهی ادامه داد: متاسفانه هیچ نهاد و دستگاهی در هندیجان استخر ندارد تا جوانان و نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین آموزش و پرورش که شنا از درسهای اجباری و ضروری این نهاد است نیز هیچ استخری ندارد و جوانان این شهرستان به ناچار رو به دریا و رودخانه می آورند.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان هندیجان بیان داشت: بر اساس موارد یاد شده، تخصیص اعتبار در سال ۹۲ برای تکمیل پروژه احداث استخر شنا یک ضرورت است و درخواست و اولویت اول ما از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان این است که برای استخر هندیجان تبدیر جدی و اساسی بیاندیشند.

وی گفت: تکمیل و راه اندازی استخر شنای هندیجان نیازی به شدت ضروری است و درخواست ما از مسئولان استان این است که در صورت لزوم از بودجه های استانی یا ملی جهت این پروژه استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اولویت های بعدی در ورزش هندیجان به خبرنگار خورنا پاسخ داد: اولویت دوم بحث سالن های ورزشی شهرستان است. با توجه به اینکه در مناطق گرمسیر هستیم و بیش از شش ماه از سال خارج از فضای سالنی نمی توان ورزش کرد، به همین جهت سالن های موجود جوابگو نیست. احداث سالن های جدید و تکمیل سالن های موجود از الویت های بعدی ورزش هندیجان است.

فرماندار هندیجان بیان داشت: بخش قابل توجه ای از تعمیرات و تجهیزات مورد نیاز سالن های ورزشی با تزریق بودجه ای معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قابل رفع میباشند که اداره کل ورزش و جوانان استان قول مساعد دادند که این مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اوقات فراغت و برگزاری کلاسهای آموزشی فضای لازم را جهت پوشش همه متقاضیان نداریم. آموزش و پرورش هندیجان نیز سالن ورزشی فعال در سطح شهرستان ندارد.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان هندیجان گفت: جای تاسف است که اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان هیچ توجه ای به تکمیل سالن ورزشی آموزش و پرورش ندارد در صورتی که این سالن در دولت آقای خاتمی افتتاح و راه اندازی شد و علرغم پیشرفت نسبتآ خوبی که در روند پرژه وجود داشت، سالهاست به امان خدا رها شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی سالن آموزش و پرورش بخش عمده ای از مشکل ورزش و جوانان هندیجان برطرف خواهد شد. عمده مشکل این سالن کفپوش و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشد.

فرج الهی خاطر نشان کرد: در بعضی رشته های دیگر هم نیاز به حمایت داریم. از مسئولین استان انتظار داریم با یک دید و نگرش ویژه به ورزش هندیجان نگاه کنند زیرا شهرستان هندیجان فاقد تاسیسات صنعتی، موسسات و کارخانجات خاصی است که بتوانیم از آنها کمک بگیریم و تنها چشم و امید ما به اعتبارات دولتی است که اگر پرداخت نشود باید ورزش هندیجان را تعطیل کنیم.

وی در پایان بیان داشت: ورزش هندیجان حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که در رشته های مختلف ورزشی در استان و کشور دارای مقام می باشد که با این امکانات ناچیز قابل تقدیر و تشکر می باشد اگر چه ما نتوانستیم آنطور که باید و شاید به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

گفتگو از یونس عبادی