تشدید نظارت ها بر بازار ماهشهر

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خواستار اتخاذ تدابیر ویژه و تشدید نظارت ها برای پیشگیری از افزایش غیر منطقی قیمت در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش خورنا از ماهشهر، منوچهر حیاتی بیان داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیر منطقی قیمت کالاها و برخورد با تخلفات احتمالی، تدابیر ویژه ای جهت نظارت و بازرسی در ماه مبارک اتخاذ شده است.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به ضرورت تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی سبد مصرفی خانوار در این ایام ماه مبارک اظهار داشت: به این منظور طرح ویژه تنظیم بازار با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه در طول اجرای طرح، پایش مستمر بازار به موازات تامین و توزیع اقلام پرمصرف، کنترل بازار و برخورد با متخلفان احتمالی اجرا می شود.

وی به ضرورت تنظیم بازار میوه و اقلام پروتئینی با مشارکت سازمانهای صنفی و اتحادیه های مربوطه اشاره کرد و افزود: با توزیع میوه، مرغ منجمد وگوشت قرمز، کنترل و استقرار بازرسان در مراکز عرضه و تقاضا و نظارت برشبکه های توزیع اقلام اساسی مردم از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان جلوگیری می شود.

حیاتی  ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان ۳ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا های اساسی طرح ضیافت در شهر بندر ماهشهر، بندرامام خمینی (ره) و شهر چمران برگزار می شود.

حیاتی بیان نمود: این نمایشگاه ها بیش از ۳۰ غرفه با ارائه مواد غذایی، مواد پروتئینی و سایر کالاهای پر مصرف با کیفیت مناسب و قیمت های کارشناسی شده و حدود ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار عرضه می شود.

وی اضافه نمود: تامین منافع متقابل تولید کنندگان و مصرف کنندگان، ایجاد ثبات نسبی قیمت و تنظیم بازار مواد غذایی، ایجاد شبکه هماهنگ و ساماندهی نظام توزیع و ایجاد شرایط رقابتی و مطلوب از اهداف برگزاری این نمایشگاه ها است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر همچنین از فروش فوق العاده با مشارکت اصناف در واحدهای صنفی در سطح شهرستان خبر داد.

منوچهر حیاتی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش فعالیت ستاد خبری ۱۲۴ و پایگاه های ثابت و سیار بازرسی در شهر و رسیدگی فوری به گزارشات مردمی و نیز رصد مستمر قیمت اقلام اساسی از دیگر اقدامات است که با جدیت دنبال می شود.