خرمشهر با مشکل کمبود گوشت قرمز مواجه است

خورنا: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: این شهرستان با مشکل کمبود گوشت قرمز مواجه است.

عبدالامیر ربیهاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: اداره صنعت و معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار اقدامات متعددی را در شهرستان انجام داده است.

وی افزود: از خرداد ماه سال جاری اقدامات لازم برای جلوگیری از کمبود کالاهای مورد نیاز شهروندان انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر ادامه داد: برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی یکی از این اقدامات است که برای تامین مایحتاج مردم در ایام ماه مبارک رمضان دایر شده است.

ربیهاوی تصریح‌ کرد: خوشبختانه در حال حاضر اکثر نیازها به کالاهای اساسی مردم تامین و مشکلی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه‌ کرد: تنها مشکل ما در زمینه تامین گوشت قرمز است که منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز به بیش از قیمت دیگر نقاط استان خوزستان شده است.

* قصاب‌های گرانفروش جریمه شده‌اند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر خاطرنشان‌ کرد: البته ما همه قصاب‌های سطح شهر را به دلیل گران‌فروشی جریمه کرده‌ایم اما آنها نیز مشکلاتی دارند.

ربیهاوی افزود: در واقع علت اصلی این مسئله، تامین نشدن دام مورد نیاز برای گوشت قرمز است که موجب می‌شود قصابان گوشت مورد نیاز را از دیگر نقاط استان تهیه کنند.

وی گفت: در زمینه گوشت‌های منجمد وارداتی نیز با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستیم و سهمیه گوشت موجود نیز برای چند روز کافی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر در پایان عنوان کرد: بر این اساس از مسئولان می‌خواهیم در خصوص تامین گوشت و یا دام مورد نیاز در شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.