۲ برابر مایحتاج شهروندان ایذه‌ای گوشت قرمز موجود است

خورنا: مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه گفت: ۲ برابر مایحتاج شهرستان تولید گوشت قرمز داریم در حالی که در بخش تولید شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ با موازنه منفی مواجه هستیم.

ایرج الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: در شهرستان ایذه ۳۳ واحد مرغداری موجود بوده که ظرفیت تولید آن‌ها ۴۰۹ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ است.

وی بیان کرد: از ۳۳ واحد مرغداری شهرستان تنها ۲۷ واحد با ظرفیت ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ قطعه مشغول به فعالیت بوده و مابقی به دلیل مشکلات مالی غیرفعال هستند.

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه افزود: در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا، مصرف آب بالا و بروز بیماری‌های مختلف انگیزه برای جوجه‌ریزی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان تمام ۲۷ واحد فعال شهرستان با یک برنامه‌ریزی مناسب جوجه‌ریزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

الماسی تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۲۱۰ هزار نفری شهرستان، سرانه مصرفی هر نفر در سال ۲۴.۹ کیلوگرم مرغ بوده که تولید شهرستان در سال ۲ هزار و ۶۸۴ تن است و این در حالی‌ست که احتیاج سالیانه شهرستان ۵ هزار و ۲۰۸ تن مرغ است.

وی با بیان اینکه در بحث تولید گوشت مرغ ۲ هزار و ۵۲۴ تن موازنه منفی وجود دارد که لازم است به تعداد مرغداری‌های شهرستان افزوده شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹ طرح مرغداری گوشتی را در کارگروه کشاورزی شهرستان مصوب کرده‌ایم که تاکنون پنج طرح تسهیلات لازم را دریافت کرده‌اند.

*تولید سالانه گوشت قرمز ۵۹۷۳ تن؛ احتیاج شهروندان ۳۱۳۷ تن

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه سرانه مصرفی گوشت قرمز شهرستان را برای هر نفر در سال ۱۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: تولید سالیانه گوشت قرمز در شهرستان ۵ هزار و ۹۷۳ تن بوده در حالی که احتیاج شهرستان ۳ هزار و ۱۳۷ تن است.

وی ادامه داد: در زمینه گوشت قرمز نیز دو برابر شهرستان تولید داریم در حالی که در بخش تولید شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ موازنه منفی وجود دارد.

الماسی سرانه مصرفی تخم مرغ هر نفر را در سال ۱۰.۷ کیلوگرم دانست و گفت: تولید تخم‌مرغ شهرستان در سال ۶۴۰ تن بوده در حالی که نیاز شهرستان ۲ هزار و ۲۳۸ تن است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به این که میزان تولید تخم مرغ شهرستان به مراتب کمتر از احتیاج مردم شهرستان بوده دو طرح مرغ تخم‌گذار ۳۰ هزار قطعه‌ای را در دستور کار داریم که اقدامات اولیه آن به اجرا درآمده است.