احیای ایستگاه‌های پلیس در مناطق مختلف شهری آبادان

خورنا: فرمانده انتظامی آبادان از احیای ایستگاه‌های پلیس در قالب کیوسک‌های مشخص، در مناطق مختلف شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حسین کهیایی صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در خصوص عملکرد اخیر نیروی انتظامی و برنامه‌های ویژه تدارک دیده به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به گرمای طاقت فرسای آبادان واجب است که احترام روزه داران نگه داشته شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه نظارت در این ماه پر برکت را بر عهده دارد و در برخورد با تخلفات احتمالی، ارشاد و تذکر را در اولویت اقدامات در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی آبادان اضافه کرد: از اغذیه فروشان و مردم خداجوی شهر آبادان نیز تقاضا داریم حرمت این ماه را نگه داشته و شأن روزه داران را حفظ کنند.

کهیایی در خصوص سرقت‌های اخیر کابل‌های برق و مخابرات در این شهرستان عنوان کرد: سرقت سیم یک موضوع فراگیر است و در تمام مناطق شاهد این موضوع هستیم.

*لزوم اتخاذ تمهیدات از سوی اداره برق و مخابرات

وی افزود: البته اغلب سیم‌های مسروقه کشف و ضبط می‌شود و سارقان دستگیر می‌شوند، اما برخی از سارقان پس از آزادی، مجددا مرتکب جرم می‌شوند که نیاز است در این خصوص فرهنگ سازی شود.

فرمانده انتظامی آبادان ادامه داد: باید تمهیداتی توسط ادارات برق و مخابرات اندیشیده شود تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.

وی گفت: یک راهکار مطلوب برای کاهش این نوع سرقت‌ها، قرار دادن کابل‌ها در زیر زمین است.

وی در خصوص شیوه بازجویی متهمان اظهارات جالب توجهی را ایراد کرد و بیان داشت: باید در شیوه‌های بازجویی تجدید نظر شود.

فرمانده انتظامی آبادان اظهار کرد: باید در این کار حساس، ابتکار عمل به خرج داد و بدون استفاده از هر گونه تندی و فشار به صورت علمی متهم را مورد بازجویی قرار داد.

*امنیت اجتماعی مهم‌ترین رویکرد نیروی انتظامی

کهیایی در خصوص رویکرد نیروی انتظامی در سال ۹۲ ابراز کرد: رویکردها تغییر ناپذیر هستند اما شدت آن‌ها کم و زیاد می‌شود، در سال ۹۲ برنامه نیروی انتظامی آبادان ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان آبادانی است که اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی آبادان اشاره کرد: هر جا که امنیت جامعه به خطر می‌افتد نیروی انتظامی وظیفه دارد که دخول کند و آسایش و امنیت را حکمفرما کند.

*وضعیت نامطلوب پارک‌های آبادان

وی در خصوص وضعیت امنیت پارک‌های آبادان نیز انتقادات را پذیرفت و عنوان کرد: قبول دارم که شرایط موجود در پارک‌های آبادان شرایط برازنده این شهر نیست، اما جوانانی که در پارک‌ها سرگردان هستند مطمئناً جایی برای تفریح ندارند و در این راستا باید اماکنی برای آنان تعبیه شود.

کهیایی افزود: در این زمینه نیز نیروی انتظامی با هرگونه بی‌نظمی که موجب بر هم زدن آسایش خانواده‌ها شود برخورد قاطع خواهد کرد.

*پلیس ۱۱۰ بیدار و پاسخگو

وی از شرایط موجود پلیس ۱۱۰ در آبادان ابراز رضایت کرد و گفت: پلیس ۱۱۰ نیرویی همیشه بیدار و پاسخگو بوده، اما مردم نیز باید متوجه باشند که برای هر مسئله کوچک و ناچیز که اغلب نیز ربطی به پلیس ندارد نباید وقت همکاران ما را بگیرند.

فرمانده انتظامی آبادان اضافه کرد: گاهاً تماسی گرفته می‌شود و از پلیس خواسته می‌شود که در بحث بسیار ساده دو طرف حضور پیدا کند و قضاوت کنند که این کار در شرح وظایف پلیس نیست.

وی با اعلام خبر احیای ایستگاه‌های پلیس گفت: این ایستگاه‌ها به منظور دسترسی سریع شهروندان به پلیس و خدمت رسانی نیروی انتظامی در اسرع وقت احیا خواهند شد.

وی ادامه داد: این اقدام در قالب کیوسک‌های مشخص در مناطقی از شهر آبادان مستقر خواهند شد.

*نوسازی ساختمان‌های نیروی انتظامی

کهیایی عنوان کرد: بحث نوسازی کلانتری‌های شهر آبادان را در دستور کار قرار داریم و بودجه‌ای برای این کار نیز تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص به زودی چند کلانتری و همچنین فرماندهی نیروی انتظامی آبادان نوسازی و بازسازی خواهند شد.

*آبادان جزو دو شهر اول استان در امنیت

فرمانده انتظامی آبادان در پایان خاطر نشان کرد: ضریب امنیت شهر آبادان در رتبه بسیار خوبی قرار دارد و جزو دو شهر اول استان خوزستان به شمار می‌رود که در این زمینه جا دارد از تعامل مردم خوب این شهر با نیروی انتظامی تقدیر کرد.