آیت الله هاشمی رفسنجانی: تا زنده‌ام از روحانی حمایت می‌کنم

خورنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی به دیدار خانواده شهیدان جوادی سپهری رفت. خانواده جوادی سپهری ۳ شهید به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است. حسن جوادی سپهری ۲۰ ساله بود که در سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت رسید. علی اصغر جوادی سپهری در سال ۱۳۶۷ در سردشت به فیض شهادت نایل شد. فرزند دیگر این خانواده علی اکبر جوادی سپهری بود که در سن ۱۷ سالگی در فاو عراق مجروح شد و بازهم در جبهه‌های جنگ شرکت کرد و در نهایت قطع نخاع و همین طور جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود و در سال ۱۳۸۵ پس از ۱۶ سال که در بستر آرمیده بود به شهادت رسید.

همچنین دایی شهیدان جوادی سپهری، ابوالقاسم تقی پور صفایی بود که در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید. پدر شهیدان جوادی سپهری با اشاره به اینکه آیت ا… هاشمی همواره به خانواده شهدا ارادت و توجه داشته و در دفتر وی همواره به روی خانواده شهدا باز بوده است، گفت: انگشتری را از حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی به یادگار گرفته‌ام و هیچ‌گاه آن را از خود جدا نمی کنم.

یکی از اعضای خانواده جوادی سپهری در این دیدار ضمن اشاره به فرماندهی هاشمی در جنگ خطاب به آیت ا…گفت: امام (س) همواره به شما اعتماد داشتند و به همین دلیل فرماندهی جنگ را به شما سپردند.

آیت ا… هاشمی رفسنجانی با حضور در منزل شهیدان جوادی سپهری ضمن دلجویی از پدر و مادر این شهیدان، بر جایگاه والای شهدا و خانواده آنان در عرصه اجتماع تاکید کرد.

آیت ا… هاشمی افزود: سال گذشته جناب آقای سپهری را در دفتر کار خود دیدم و به ایشان قول داده بودم که به دیدار ایشان خواهم رفت. هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مقداری از سنگ‌های تعمیرات حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف را به عنوان هدیه دریافت کرده و از آن ها انگشتری ساخته است، گفت: یکی از این انگشترها را به پدر شهیدان جوادی سپهری هدیه دادم. برای من افتخار است که خدمت خانواده شهدا برسم چرا که خانواده شهدا همه چیزشان را برای کشور و انقلاب فدا کرده‌اند. ما می‌دانیم که مردم و خانواده شهدا رنج می‌برند. مردم و خانواده شهدا صاحبان اصلی کشور و انقلابند به خصوص که عزیزترین اعضای خانواده خود را در راه انقلاب داده‌اند. ما باید در مقابل خانواده شهدا و مردم مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.

آیت ا… هاشمی ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات گفت: بنده بسیار خوشحالم که کسی به سمت ریاست جمهوری رسید که انرژی و انگیزه اش از من بیشتر است و من هم هر کمکی بتوانم به وی می کنم.بنده هر چه دارم از انقلاب و کشور و مردم دارم و تا زنده ام برای این کشور و انقلاب و مردم نفس می کشم.

آیت ا… هاشمی افزود: تا زنده ام از روحانی حمایت می کنم. امیدوارم با ایشان همکاری شود. متاسفانه مشکلات ما زیاد است اما انشاا… راهی باز شود که بتوانیم مشکلات را حل کنیم و با دنیا تعامل کنیم. ما نباید برای خود دشمن بتراشیم و شایسته است که در دنیا به دنبال تعامل باشیم. انشاا… خداوند توفیق دهد با کمک مردم مشکلات را حل کنیم. رهبری هم کمک می کنند.