احداث مجموعه فرهنگی در کنار مسجد جامع خرمشهر

خورنا: امام جمعه خرمشهر از احداث مجموعه فرهنگی در کنار مسجد جامع این شهرستان به‌منظور ارتقای بخش فرهنگی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سید عبدالنبی موسوی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ماه رجب و شعبان به منزله ورود به ضیافت الهی است.

وی افزود: برای ورود به ضیافت الهی باید از یک دالان عبور کنیم و حضور در ماه مبارک رمضان، نیاز به آماده‌سازی در ماه‌های رجب و شعبان دارد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: انسان باید از ماه رجب خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کند زیرا از این طریق بهتر و مطلوب‌تر می‌تواند به فضایل این ماه بزرگ دست یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کتاب‌های آسمانی و پیامبران گفت: دو هدف فلسفی مدنظر برای فرستادن کتب آسمانی و الهی بوده است، اول آنکه مردم به عدالت رفتار کنند و دوم نورانی کردن جامعه از این طریق است.

موسوی خاطرنشان کرد: انسان به منزله درخت توحید است و ثمره این درخت نیز اسامی و صفات خداست که باید در انسان تجلی یابد.

وی با بین اینکه یکی از عباداتی که بسیار بر آن تاکید شده است، روزه است، افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای پرداختن به روزه و عبادت است که باید به آن توجهی خاص داشت.

امام جمعه خرمشهر با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهری عنوان کرد: وقتی در یک مجموعه اداری و سازمانی قرار می‌گیریم بهتر می توانیم به کارها جامه عمل بپوشانیم و این موضوع باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه تصریح کرد: برای ایجاد تحول فرهنگی باید تحول در شهرها ایجاد شود.

موسوی با اشاره به احداث مجموعه فرهنگی جنب مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: ساخت و راه اندازی این مجموعه در ارتقا بخش فرهنگی شهرستان می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: افزایش ناهنجاری‌ها در جامعه به دلیل عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر است، از این‌رو باید همه نسبت به این موضوع اعتقاد داشته باشند و آن را اجرایی کنند.