راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در راه آهن شوشتر

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر از راه‌اندازی یک ایستگاه مطالعه در راه آهن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، هادی نظری اظهار کرد: طرح ایستگاه مطالعه  یکى از برنامه‌هاى نهاد کتابخانه‌ها براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

وی افزود: ایستگاه مطالعه به معناى آوردن کتابخانه و کتاب به فضاى ترددى مردم به‌ویژه مکان‌های پرجمعیت مثل فرودگاه، راه آهن، ترمینال و…بوده و در هر سازه ایستگاه ۱۵ عنوان کتاب مفید، شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۱۰عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر تصریح کرد: در راستای همین هدف، ایستگاه مطالعه در راه آهن شهرستان شوشتر راه اندازی شد و مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

نظری گفت: هر فرد می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از ۱۵ روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه‌هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه‌هاى عمومى بازگرداند و در قسمت پائین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده تعبیه شده است؛ که در این محل می‌توانید پیشنهادهاى خود را براى اجراى بهتر این طرح ارائه کنید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر اضافه کرد: بسیاری از نقاط مختلف شهرستان شوشتر نیاز به این ایستگاه‌ها دارد اما هزینه خرید سازه‌ها بسیار بالاست که خیرین می‌توانند با تأمین هزینه یک یا چند ایستگاه مطالعه در طول یک سال و یا تأمین منابع آن در راستاى تقویت و گسترش طرح، مساعدت لازم را مبذول کنند.

وی در پایان گفت: انتظار ما به عنوان مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ‌مدار شوشتر، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است تا سایر همشهریان نیز بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.