تعداد صندلی‌های دانشگاه‌های خوزستان بیشتر از متقاضیان است

خورنا: معاون آموزشی وزیر علوم و تحقیقات گفت: در دانشگاه‌های خوزستان تعداد متقاضیان کمتر از صندلی‌های موجود در دانشگاه‌ها است.

حسین نادری‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد:‌ امروز در استان خوزستان نیازی به اضافه کردن ظرفیت جدید در مقطع کاردانی به کارشناسی وجود ندارد اما در مقاطع تکمیلی نیاز است که ظرفیت‌های بیشتری ایجاد شود تا دانشجویان به خارج استان نروند.

وی با بیان این که در بخش علمی کاربردی، در استان سرمایه‌گذاری کمتری صورت گرفته است افزود: با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم که بخش فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی خوزستان رشد قابل توجه‌ای پیدا کند.

*لزوم توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی وزیر علوم و تحقیقات از وجود صندلی‌های خالی در مراکز دانشگاهی استان خبر داد و عنوان کرد: در دانشگاه‌های خوزستان تعداد متقاضیان کمتر از صندلی‌های موجود در دانشگاه‌ها است.

معاون آموزشی وزیر علوم و تحقیقات تصریح کرد: امروز ۷۰ درصد جوانان ما باید پنجه‌های ماهری داشته باشند که این امر نیاز به گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

وی ادامه داد: زمانی در کشور هر یک از دانشگاه‌ها به سلیقه خود حرکت می‌کردند و هر یک به سمتی سوق داده می‌شدند که این امر آثار خوبی در بر نداشت.

نادری‌منش در ادامه با بیان این که ریزش و خیزش رشته‌ها در دانشگاه‌ها امری طبیعی است، گفت: با توجه به صنعتی بودن استان خوزستان انتظار می‌رود که رشته‌های جدیدی در صنایع مختلف ایجاد و به ترویج دانشجو در آن زمینه پرداخته شود.