پادادشهر اهواز درمانده از قطعی‌های مکرر برق

خورنا: دیر زمانی ا‌ست که فاز دو منطقه پادادشهر اهواز به گفته اهالی و ساکنانش از نوسانات مکرر برق رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این روزها قطعی‌های مکرر برق حسابش از دستمان خارج شده و نوسانات برق در برخی محلات به اوج رسیده، گرمای طاقت فرسا از یک طرف و ضرر و زیانی که از این نوسانات و قطع برق به وسایل خانگی برقی به مردم تحمیل می‌شود از طرف دیگر نشان دهنده مشکلاتی است که باید فکر و تدبیری به حال این شبکه فرسوده کرد.

این‌ها گوشه‌ای از درد و دل‌‌های ساکنان مناطقی‌ است که با وجود گرمای تابستان همواره با نوسانات برق و خسارت‌های ناشی از آن دست به گریبانند.

*نوسانات برق منجر به آتش‌سوزی مسجد شد

مسئول هیئت امنای مسجد آل محمد (ص) اهواز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به آتش‌سوزی چند روز پیش در مسجد آل محمد(ص) این شهرستان اظهار کرد: در این آتش‌سوزی خساراتی نیز به مسجد وارد شده است.

ناصر کردونی، علت این آتش‌سوزی را نوسانات برق اعلام کرد و افزود: چند سالی است که برق منطقه نوسان دارد و تاکنون اتفاقات زیادی به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: در این چند سال خسارات زیادی به وسایل برقی ساکنان محل وارد شده که از جمله آن‌ها می‌توان به از کار افتادن تعداد زیادی یخچال، تلویزیون و کولرهای گازی اشاره کرد.

کردونی خاطرنشان کرد: وقتی نوسان به وجود می‌آید کار‌شناسان برق به منطقه می‌آیند و خسارات را برآورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که برق در ایستگاه هشت فاز دو منطقه پاداد نوسان دارد اضافه کرد: امیدواریم مسئولان امر برای رفع این مشکل، چاره‌ای بیندیشند.

مسئول هیئت امنای مسجد آل محمد (ص) اهواز افزود: مدت زیادی است که تیرهای برق را برای تعویض شبکه برق در منطقه نصب کرده‌اند ولی تاکنون برای وارد مدار شدن آن‌ها، اقدامی صورت نپذیرفته است.

*نوسانات برق مداوم است

یکی از جوانان اهوازی ساکن منطقه پادادشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان تصریح کرد: در حادثه اخیر نیز به ساختمان مسجد خساراتی وارد شد و بخشی از وسایل برقی مانند یک کولر ۳۶ هزار از کار افتاد.

محمد بیان کرد: البته نواسانات برق در نقاط دیگر فاز دو پادادشهر و شهر اهواز نیز وجود دارد که می‌طلبد مسئولان امر این موضوع را جدی بگیرند و تا حادثه ناگوارتری به وجود نیامده است برای حل آن چاره‌ای بیندیشند.

*تنها یک مورد نوسان برق گزارش شده است

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در توضیحاتی در این خصوص آورده است: مطابق گزارش سامانه اتفاقات ۱۲۱ شهرستان اهواز از ابتدای سال جاری تاکنون فقط در تاریخ ۱۹ خردادماه سال‌جاری یک فقره شکایت تلفنی در سیستم سامانه مذکور واقع در خیابان ۵۷ فاز دو پادادشهر ایستگاه هشت مبنی بر نوسان ولتاژ برق ثبت شده است.

در ادامه این توضیحات عنوان شده است: پس از ثبت و ارجاع شکایت در سامانه بلافاصله از طریق سیستم به منطقه اعلام و پس از بررسی و شناسایی علت نسبت به اصلاح نوسان و  بالا بردن ظرفیت ترانسفورماتور اقدام لازم معمول و وضعیت شبکه برق منطقه مذکور عادی شده است.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز همچنین خاطرنشان کرده است: اما در خصوص اشکال پیش آمده در مسجد آل محمد(ص) انتهای فاز دو پادادشهر ایستگاه هشت به استحضار می‌رساند به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در کابل‌کشی داخلی مسجد و وجود اتصالات سست و همچنین عدم توجه به الگوی مصرف برق و روشن نگهداشتن لوازم الکتریکی و به خصوص سرمایشی در خارج از وقت نماز زمینه بروز اشکال فراهم شده است.

در ادامه عنوان شده است: همچنین مسجد آل محمد(ص) جزو معدود مساجدی است که الگوی مصرف برق را رعایت نمی‌کند و بدهی برق این مسجد تاکنون ۱۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده که خود نشان از عدم رعایت الگوی مصرف برق و اصراف است.

با توجه به این امر، امیدواریم مشکل کم و کاستی‌های برق در مناطق مختلف خوزستان به طور کامل رفع شود تا بیش از این شاهد رنج و مشقت هم‌استانی‌هایمان در فصل گرم سال نباشیم.