شهرداری شوشتر به تعهدات خود به هیئت نجات غریق پایبند نبود

خورنا: رئیس هیئت نجات غریق شوشتر گفت: شهرداری شوشتر به تعهدات خود در مسائل مالی و تامین امکانات برای غریق نجات‌های ساحل رودخانه پایبند نبود.

غلامعلی شاهمرادیان پس از غرق شدن نوجوانی در رودخانه کارون شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته با درخواست‌های مکرر شورای اسلامی شهر هیئت نجات غریق در قراردادی مسئولیت نگهداری و حراست از ساحل رودخانه شوشتر را برعهده گرفت و در این باره کارنامه بسیار موفقی نیز داشت ولی شهرداری به تعهدات خود در این باره پایبند نبود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر در پرداخت هزینه‌های تعهد کرده کوتاهی کرد، گفت: شهرداری شوشتر در پرداخت هزینه‌ها و دیگر دستگاه‌ها در تامین امکانات مانند کانکس، خط تلفن و … کوتاهی کردند و این امر باعث شد ناجیان از فعالیت دلسرد شده و دست از کار بکشند.

رئیس هیئت نجات غریق شوشتر با اشاره به شرایط دشوار موجود در این باره خاطرنشان کرد: در گرمای بیش از ۵۰ درجه سال گذشته ناجیان حتی سایبانی برای حضور در کنار ساحل نداشتند و به این دلیل مجبور شدیم تا فعالیت در کنار رودخانه را متوقف کنیم.

شاهمرادیان با اشاره به اینکه برای دریافت ۷۰ میلیون ریال یک سال پیگیری کرده‌ایم، افزود: پس از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و راه یابیم به شورای اسلامی شهر در دور چهارم مبلغ مذکور با کسر ۱۴ میلیون ریال که دلیلش را نیز هنوز نمی‌دانم به هیئت نجات غریق پرداخت شد.

وی گفت: در سال گذشته پس از برگزاری جلسات متعدد با سایر دستگاه‌ها برای تامین موارد مورد نیاز در کنار ساحل رودخانه انعقاد قرارداد را پذیرفتیم ولی اگر قرار باشد در سال جاری این مسئله تکرار شود ابتدا باید همه مقدمات فراهم شوند تا برای حضور در کنار رودخانه اعلام آمادگی کنیم.