پیشرفت طرح فاضلاب شهر هویزه به مرز ۵۰ درصد رسید

خورنا: مجری طرح فاضلاب شهرستان هویزه از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح فاضلاب شهر هویزه خبر داد.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، محسن سیاف‌زاده اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۳ کیلومتر از شبکه فاضلاب هویزه در مناطق ساکیه، نیس، کوت و اهل جرف اجرا شده و قریب ۳۵۰ انشعاب فاضلاب به مشترکین واگذار شده که با توجه به وجود تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بلافاصله در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی اتصال همزمان انشعابات واگذار شده به شبکه سراسری فاضلاب را در ارتقای رضایت عمومی مشترکین و حفظ محیط زیست بسیار موثر و حائز اهمیت خواند و افزود: تصفیه خانه‌های شمالی و جنوبی هویزه به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز توانایی تصفیه و پالایش فاضلاب حدود ۲۰ هزار نفر را دارا هستند.

مجری طرح فاضلاب شهرستان هویزه هدف از اجرای این طرح را جمع آوری و دفع فاضلاب به روش مدرن و بهداشتی و ساماندهی و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و حذف ورود فاضلاب به سطح معابر شهری عنوان کرد.

سیاف‌زاده مجموع اعتبار مورد نیاز اجرای طرح فاضلاب شهر هویزه را حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طرح فاضلاب هویزه شامل احداث دو واحد تلمبه خانه و اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب است که در صورت تامین اعتبار لازم در نیمه اول سال‌جاری به پایان خواهد رسید.