ثبت رکورد جدید در نرخ بارگیری کالا در بندر امام خمینی

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رکورد جدید ۱۹.۸۴۰ تنی در نرخ بارگیری کالاهای صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته اظهار کرد: در جریان بارگیری محموله مواد معدنی، ضمن انجام بارگیری ۱۹.۸۴۰ تن در یک روز، بر روی یک فروند کشتی رکورد تازه‌ای در بارگیری کالاهای صادراتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به رکورد قبلی این مجتمع بندری به میزان ۱۸.۲۹۹ تن که هنگام بارگیری محموله صادراتی مواد معدنی حاصل شد، افزود: در بارگیری محموله صادراتی، مواد معدنی به حجم ۵۵ هزارتن در یک فروند کشتی، در یک شبانه‌روز کاری، ۱۹.۸۴۰ تن بارگیری شد و رکورد قبلی بهبود یافت.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، آماده به‌کاری تجهیزات جهت انجام عملیات بارگیری، یک دستی کالا و تک صاحب کالا بودن محموله و همچنین کنترل و نظارت بهینه بر روند جاری بارگیری توسط کارشناسان بندری را از مجموعه عوامل دخیل در بهبود و ثبت این رکورد بی‌نظیر نرخ بارگیری در این مجتمع عنوان کرد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از جمله بنادر بزرگ کشور است که بر اثر همجواری با استان‌های غربی کشور از توانایی بسیار مناسبی جهت انجام صادرات محموله‌های معدنی برخوردار است.