استاندار خوزستان: بانک‌ها تسهیلات ایجاد اشتغال را در خوزستان پرداخت کنند

خورنا: استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها تسهیلات ایجاد اشتغال در استان را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه شورای اشتغال که شامگاه شنبه در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز و تغییر و تحولاتی که در قیمت اجناس اتفاق افتاده مشکلاتی را برای معیشت مردم و واحدهای تولیدی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم در این شرایط واحدهای تولیدی و افراد شاغل دچار مشکل نشوند و دستگاه‌های مرتبط چون سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مرتب با این افراد در ارتباط باشند و مشکلات آن‌ها را بررسی کنند تا دچار تزلزل نشوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم که واحدهای تولید کننده با بالا‌ترین ظرفیت خود کار کنند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که سهمیه‌های اشتغال به آن‌ها ابلاغ و تکثیر شده لازم است تا در کارهای خود سرعت عمل به خرج دهند.

*تکمیل پرونده متقاضیان

وی افزود: متقاضیانی که برای تکمیل پرونده خود به بانک مراجعه نکرده‌اند باید پرونده آن‌ها به ارگان مربوطه ارجاع داده شود تا متقاضی به آن‌ها مراجعه کند و ببینند مشکل کار کجا است.

حجازی بر تسریع کار در پرونده‌هایی که متقاضی پیگیر آن است تاکید کرد و گفت: این پرونده‌ها باید هر چه سریع‌تر به پرداخت برسند.

وی اضافه کرد: کسانی که بعد از مدت یک ماه از تاریخ مصوب در بانک برای تکمیل پرونده مراجعه نکرده‌اند، پرونده آن‌ها بسته می‌شود زیرا نمی‌توان پول را بلوکه کرد.

*تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی

استاندار خوزستان با بیان اینکه بانک‌ها ساخته شده‌اند تا در کنار بخش خصوصی قرار بگیرند، اضافه کرد: بانک‌ها باید به بخش خصوصی کمک کنند تا کارآفرینی به وجود آید و زمانی که بانک نتواند در کنار تولید و اشتغال باشد به این معناست که کارآمد نیست و سیستم نظام بانکی مشکل دارد.

وی بانک‌ها را خطاب قرار داد و گفت: پول مردم نزد شما امانت بوده و این تسهیلات حق مردم خوزستان است که نباید از آن‌ها دریغ شود.

حجازی خاطرنشان کرد: وضعیت رتبه مانده سپرده بانک‌های دولتی استان در کشور سوم است در حالی که در پرداخت تسهیلات دارای رتبه سی و سوم هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بالای بیکاری در استان‌های همجوار در میزان اشتغال استان تاثیرگذار است، اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری در خوزستان بالاست اما ورود بیکاران از استان‌های اطراف باعث شده هر چه اشتغال در استان ایجاد می‌شود توسط آن‌ها تصرف گردد.

استاندار خوزستان به تشکیل ۲۴ جلسه شورای اشتغال در سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: کل پرداختی بانک‌ها برای بنگاه‌های زودبازده در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است و برای مشاغل خانگی نیز ۷۰ میلیارد دلار بوده که رقم بسیار پایینی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳۷ هزار شغل در سامانه ثبت شده که امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند.