اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پل زال ـ اندیمشک

خورنا: معاون ساخت و توسعه راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی گفت: آزادراه پل زال ـ اندیمشک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان، تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از جانب دولت و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اعتبار دربرداشته است.

خیرالله خادمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی محور راه روستایی امامزاده احمد اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: پتانسیل حمل و نقل منطقه اندیمشک به عنوان یک ضرورت مهم همیشه مدنظر کشور بوده زیرا که محور اتصال مناطق کشور را با ۹۰۰ کیلومتر برقرار می‌کند.

وی افزود: اندیمشک با عنوان یک ظرفیت اقتصادی در کشور تعیین شده و همیشه به عنوان یک شریان ملی مورد توجه مسئولان بوده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه اندیمشک ورودی و تابلوی استان خوزستان است، گفت: خوزستان پرپتانسیل‌ترین استان کشور است و می‌طلبد ورودی آن در شان نام این استان باشد.

*نخستین راه آهن کشور در اندیمشک

وی ادامه داد: نخستین راه آهن سراسری کشور ۸۰ سال پیش از محور اندیمشک ظهور کرد و امروز توجه اهمیت اندیمشک به دلیل تبلور راه آهن در این منطقه است.

خادمی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه اولین جاده آزادراهی کشور که حدفاصل تهران تا بندرامام است از کریدور اندیمشک عبور می‌کند و این موضوع حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: دو خطه کردن راه آهن اندیمشک ـ تهران در سال ۵۲ به عنوان یک ضرورت ملی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

* اکثر روستاهای اندیمشک گاز، برق و آب مناسب ندارند

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی در خصوص مشکلات بخش الوار گرمسیری گفت: امروز اکثر روستاهای استان از نعمت گاز، برق و آب بهره‌مند هستند اما متاسفانه اکثر روستاهای شهرستان اندیمشک گاز، برق و آب مناسب ندارند.

*۶۰ درصد اندیمشکی‌ها ساکن الوار گرمسیری هستند

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد اندیمشکی‌ها سابقه زندگی در بخش الوار گرمسیری را دارند و به نوعی وابسته به این بخش هستند پس می‌طلبد که به مشکلات این بخش رسیدگی بیشتری شود.

خادمی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۵ هزار نفر در بخش الوار گرمسیری سکونت دارند، عنوان کرد: جوانان این بخش جزو نخبگان اندیمشک محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر قصد داریم که امکاناتی رفاهی، تفریحی و شهری در این شهرستان ایجاد کنیم بهتر است که این مهم را در اولین بخش ورودی به این شهرستان یعنی بخش الوار گرمسیری آغاز کنیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: آزادراه پل زال ـ اندیمشک یکی از پروژه‌های مهم استان بوده که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از جانب دولت و همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر توسط بخش خصوصی در این پروژه هزینه شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

*استانداردسازی جاده

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در چند سال آینده حرکات خوبی در بخش الوار گرمسیری اتفاق افتد گفت: هدف از بهسازی محور امامزاده احمد استانداردسازی جاده بوده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به تحقق این پروژه، مسئولان کشوری و استانی باید با یکدیگر متحد باشند تا این طرح هر چه زودتر به سر و سامان برسد و مورد رضایت مردم قرار گیرد.

*اختصاص اعتبار به بخش تفریحی منگره

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه باغات بسیار فراوانی در بخش تفریحی منگره این شهرستان وجود دارد می‌طلبد که وزارتخانه اعتباری برای توسعه و آبادانی این بخش تفریحی در نظر بگیرد.