نماینده اندیمشک عنوان کرد: تشنگی الوار گرمسیری با وجود قرارگرفتن بین کرخه و دز

خورنا: نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر الوار گرمسیری با وجود قرارگرفتن بین دو دریاچه کرخه و دز تشنه است و آب‌رسانی به این شهر از طریق تانکر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، صیدعلی دارایی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی محور امام‌زاده احمد اندیمشک در سخنانی اظهار کرد: معتقدم که تا به امروز کسی نبوده که مشکلات اندیمشک را مطرح و به گوش مسئولان برساند.

وی افزود: مسئولان ما دلسوز و ولایت‌مدار بوده اما برخی از آنها نمی‌دانند در جامعه چه خبر است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان کشور و استان خوزستان هنوز نمی‌دانند که برخی از روستاهای اندیمشک برق، آب و جاده مناسب ندارند.

دارایی ادامه داد: زمانی به خانم دستجردی وزیر بهداشت گفتم که از منطقه بیدروبه تا امامزاده احمد حتی یک درمانگاه هم وجود ندارد که وی از این موضوع تعجب و اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه منطقه الوار گرمسیری بسیار محروم است و مانند کسی است که در چاه افتاده و رهگذری نیست که آن را نجات دهد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: امروز زیرساخت و جاده در بخش الوار گرمسیری وجود ندارد و جاده موجود از زمام قدیم ساخته و در واقع یک جاده مال‌رو  است.

دارایی  از وجود ۱۶۰ روستا در الوار گرمسیری خبر داده و خاطرنشان‌کرد: با اینکه این بخش بین دو دریاچه دز و کرخه قرار دارد اما مردمان آن تشنه هستند و تنها با دو تانکر به آنها آبرسانی می‌شود که هر موقع سیاسیون شهر بخواهند آن دو تانکر را به یک تانکر کاهش می‌دهند.

وی در ادامه گفت: چطور می شود مردمان روستای بیدروبه از نعمت گاز بهره‌مند نباشند اما روستاهای اطراف آن گاز داشته باشند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به برخی از شهرها و روستاهای استان ۱۰۰ درصد رسیدگی شده در حالی که به بخش الوار گرمسیری که منطقه تفریحی است توجهی نمی‌شود.

دارایی تصریح‌کرد: آن زمان که بودجه دولت بسیار بود توجهی به اندیمشک نشد و امروز که بودجه کشور و استان کمتر شده است وضعیت به مراتب سخت‌تر از قبل خواهد بود.

وی در ادامه افزود: شهرستان اندیمشک در انتخابات ریاست  جمهوری ۸۳ درصد مشارکت مردمی داشت این در حالی است که مشارکت مردمی در بخش الوار گرمسیری ۱۰۰ درصد بود لذا می‌طلبد به این منطقه رسیدگی بیشتر شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عقب ماندگی این منطقه را به مردم آن نسبت داد و گفت: مردم منطقه باید کمک کنند و اگر احداث جاده از زمین‌های آنها عبور کرد مانع کار نشوند.

دارایی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر کار گازرسانی و آب رسانی به ۲۴ روستا در حال انجام است و بیمارستان این منطقه برای راه‌اندازی نیاز به تامین بودجه دارد که امیدواریم استانداری این اعتبارات را تامین کنند.