راه‌اندازی مرکز HSE تخصصی تجهیزات فنی در منطقه ویژه بندر امام خمینی

خورنا: بهروز آقایی گفت: به منظور ارتقای دانش و فرهنگ ایمنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی‌، اولین مرکز HSE تخصصی با رویکرد جلوگیری از حوادث تجهیزاتی با حضور معاون فنی و نگهداری، اداره‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه این واحد افتتاح شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: این مرکز با هدف راه‌اندازی مرکز دائمی آموزش و برگزاری کلاس‌های آموزشی (تئوری و عملی) HSE به‌ منظور پشتیبانی مرکز HSE اداره کل بنادر و دریانوردی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم ایجاد زمینه فعالیت‌های رقابتی در ایمنی تجهیزات بین شرکت‌ها و مکان مستقل به ‌منظور برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها و ایام خاص برای اشاعه فرهنگ HSE تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه HSE واحد در راستای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و طرح‌های مطالعاتی از دیگر اهدافی است که به دنبال راه‌اندازی این مرکز مستقل دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت غرفه‌های دائمی به‌‌ منظور به روزآوری تولیدات جدید در تجهیزات بهداشت حرفه‌ای و وسایل PPE و تجهیزات آتش‌نشانی و ایجاد جایگاهی جهت تبادل اطلاعات فنی و HSE ضمن برگزاری کمیته‌های ایمنی و محیط زیستی و … در مجتمع تعمیرگاهی تجهیزات خشکی از جمله مشخصه‌های این مرکز انحصاری به شمار می‌آید.

آقایی در پایان عنوان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد و امید است گامی بلند در زمینه ارتقای ایمنی در اداره کل باشد.