تصاویر سانسور نشده ای که نظر مطهری را جلب کرد

خورنا: پس از پخش مستقیم دیدار تیم های والیبال ایران و ایتالیا که یک و نیم ساعت پرهیجان برای مردم بزرگوار ایران به همراه داشت، تعدادی از خانم هایی که میان تماشاگران بودند، نظر علی مطهری را جلب کرده و باعث شدند این نماینده مجلس، به پخش تصاویر آنها اعتراض کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص پخش تصاویر نامناسب در زمان برگزاری مسابقات والیبال لیگ جهانی و فوتبال جام کنفدراسیون ها تذکر داد.
در میان تماشاگران ایرانی این دیدار، چند پرچم به عنوان پرچم ایران نیز دیده می شد که پرچم رسمی کشورمان نبود، اما مطهری متوجه آنها نشده و اعتراضی به پخش تصاویر آنها نکرده است. این پرچم ها در اصل پرچم ایتالیا بودند، اما هموطنانمان آنها را افقی کرده و نام ایران را روی آن حک کرده بودند.
علی مطهری که متوجه پرچم های غیر رسمی کشورمان نشده و به پخش آنها اعتراضی نکرده است، درگفتگو با مهر، علاوه بر اعتراض نسبت به پخش چند ثانیه از تصاویر تماشاگران تیم های والیبال ایران و ایتالیا، به پخش تصاویر تماشاگران مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون ها میان تیم های اسپانیا و ایتالیا نیز انتقاد کرد و گفت: نشان دادن این گونه تصاویر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حاکی از این است که عفاف و حجاب چندان برای رسانه ملی اهمیت ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پخش چنین صحنه هایی باعث رسمیت پیدا کردن این تصاویر در صدا و سیما خواهد شد، گفت: این موضوع شاید در اذهان این شائبه را ایجاد کند که رسانه ملی اهمیتی به حجاب و موضوعات فرهنگی ندارد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در تماس تلفنی که با رئیس صدا و سیما داشتم به وی این موضوع را متذکر شدم که پخش این تصاویر باعث سوتفاهم خواهد شد و صحنه هایی که در زمان پخش مسابقات والیبال و فوتبال نشان داده شد مورد اعتراض بخشی از جامعه قرا گرفت که این موضوع کاملا درست بوده و مسوولان صدا و سیما باید به این اعتراضات اعتنا کرده و مراقبت بیشتری داشته باشند.

مطهری در ادامه تصریح کرد: آقای ضرغامی نیز این انتقاد را پذیرفتند و بیان اینکه هیچ عمدی در پخش این تصاویر وجود نداشته است، توضیحاتی را در خصوص مشکلات صدا و سیما در پخش تصاویر زنده از مسابقات ورزشی خارجی دادند.

در دیدار نخست تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در لیگ جهانی، تیم ایران بازی پرهیجانی انجام داد و پس از مسابقه نیز، مردم بزرگوار ایران از پیروزی تیم کشورمان خوشحال شدند.

تصاویر سانسور نشده تماشاگران مسابقه والیبال ایران و ایتالیا

تصاویر سانسور نشده تماشاگران مسابقه والیبال ایران و ایتالیا

تصاویر سانسور نشده تماشاگران مسابقه والیبال ایران و ایتالیا

تصاویر سانسور نشده تماشاگران مسابقه والیبال ایران و ایتالیا

تصاویر سانسور نشده تماشاگران مسابقه والیبال ایران و ایتالیا

عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، درباره علت سانسور نشدن این تصاویر و نیز اعتراض علی مطهری توضیح داد که همین تصاویر نیز با ۷ ثانیه تاخیر پخش می شود و امکان حذف همه صحنه ها از نظر علمی و عملی وجود ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • esmaeil تا کی فشار و سانسور؛ شبکه سه اینکارا رو کنه میریم از ماهواره میبینیم؛‏(خودم کردم که لعنت بر خودم باد‏)‏ آقایون به فکر مسایل دیگر باشید؛ اگر بر این اساس باشه جام جهانی برزیل که دیگه اوضاع خیلی بدتره اونم پخش نکنید‏!مشکل کشور ما خانم های بد حجاب و گشت ارشاد و سانسور و تصاویر بی حجاب نیست ؛ چرا اینقد دنبال حاشیه اید ؛ افراط ...
  • لیلا اصل را رها کرده اند چسبیده اند به فرع