نماینده ماهشهر: عقب ماندگی‌های خوزستان ناشی از ضعف برخی مدیران اجرایی است

خورنا: نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظار خود از دولت جدید گفت: بخش عظیمی از عقب ماندگی‌های خوزستان مربوط به ضعف برخی مدیران اجرایی است که دولت جدید باید در این خصوص چاره‌اندیشی کند.

به گزارش خورنا به نقل از فارس، حبیب آقاجری اظهار کرد: مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین اولویتی که دولت جدید باید به آن توجه داشته باشد، مسائل اقتصادی است و مردم انتظار دارند که دولت آینده گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

وی افزود: اشتغال و توجه به تولیداتی که باعث اشتغالزایی می‌شود از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و سطح زندگی مردم به لحاظ معیشتی ارتقاء داده شود.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به مباحث فرهنگی از دیگر مسائلی است که باید جزو اولویت‌های دولت آینده باشد، عنوان کرد: سبک زندگی ما به لحاظ فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مورد تایید رهبری است.

وی اضافه کرد: در دولت نهم تلاش‌های خوبی انجام شد اما در دولت دهم به ویژه دو سال آخر آن طوری که انتظار می‌رفت کارها پیش نرفت.

* عدم مدیریت صحیح در دستگاه‌های اجرایی

آقاجری تصریح کرد: اواخر کار دولت دهم صرف مسائل انتخاباتی شد و دیگر رنگ و بوی دولت نهم و دهم را نمی‌داد.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی بر خوزستان وارد شد این استان نیاز به پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد اما متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در استان حاصل نشده است.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از عقب ماندگی‌های خوزستان مربوط به مدیریت است، گفت: عدم مدیریت صحیح در برخی دستگاه‌های اجرایی استان یکی از مهمترین مسائلی است که در سال‌های اخیر وجود داشته است که دولت جدید باید در این خصوص چاره‌اندیشی کند.

آقاجری اظهار کرد: اگرچه ما در سال‌های اخیر دچار یک عقب ماندگی شدید هستیم اما نسبت به بعضی از استان‌های دیگر عملکرد قابل قبولی نداریم و نیاز به کار بیشتری داریم.

*توجه مضاعف به بخش کشاورزی

وی در خصوص اولویت‌های دولت یازدهم تصریح کرد: مهمترین و ابتدایی‌ترین موضوعی که دولت جدید باید به آن توجه داشته باشد، مسائل اقتصادی است و مردم انتظار دارند که دولت آینده ‌گام‌های مثبتی در این خصوص بردارد.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: خوزستان استانی با ظرفیت‌های بالا و استثنایی است و با وجود زمین و آب فراوانی که در این استان است شرایط ایده‌آلی برای کشاورزی دارد و این موضوع باید مورد توجه دولت آینده باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سوم آب‌های جاری و سطحی کشور در خوزستان بوده و ۳۹۰ کیلومتر ساحل با دریای آزاد در استان وجود دارد فرصت خوبی برای توسعه بنادر و تجارت و پرورش آبزیان است.

* گسترش صنایع پائین دستی

آقاجری ادامه داد: امروز ۴۰ درصد صنایع پتروشیمی کشور در ماهشهر و منطقه ویژه فعال است پس باید از این ظرفیت‌ها در راستای اشتغالزایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: قطعا با گسترش صنایع پایین دستی و کشاورزی و فعال کردن بنادر و صنعت شیلات می‌توان زندگی مردم را متحول کرد.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدم با توجه به شرایط و ظرفیت‌هایی که در خوزستان وجود دارد می‌توان اقتصاد مردم را رو به جلو حرکت داد.

وی با بیان اینکه در استان تلاش‌های خوبی انجام شده اما هنوز هم عقب ماندگی‌های بسیاری وجود دارد که برای رفع آن باید کارها به صورت جهشی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات خوزستان علاوه بر اشتغال، عدم آب شرب مناسب در استان و به ویژه در شهرهای محروم است.

* خوزستان در زمینه بهداشت و درمان مشکلات زیادی دارد

آقاجری با بیان اینکه خوزستان در زمینه بهداشت و درمان مشکلاتی دارد که باید برطرف شود، گفت: امروز بسیاری از خانوارهای موجود در استان از دستگاه آب تصفیه کن استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که در بخش جاده و راه سازی بسیار عقب هستیم گفت: با وجود این که ۹۵ کیلومتر جاده ماهشهر ـ امیدیه تکمیل شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده است و همین موضوع چندی پیش موجب شد شش جوان خوزستانی جان خود را از دست دهند.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد باید جایگاه علمی استان در رده‌های اول تا سوم کشور باشد اما متاسفانه جایگاه علمی ما در رتبه دهم هم نیست و باید در این خصوص تلاش جدی انجام شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پتروس فداکار برو بابا فقط بلدی حرف بزنی؟ تو که 7و8 ساله تهرانزندگی میکنی آقا
  • حبیب یه پیشنهاد تاپ برای آقای نماینده دارم . بیا و مردانگی کن قاسم امیری وسه تا دوستشو(سه تفنگدارش)را ببر یه مسوولیتی بهشون بده . هم نماینده های روحانی به کار گرفته شدن و هم میران قابلت بالا می رود و هم نیرو از رامهرمز وارد ماهشهر شده ورامهرمزی ها در ستاد اهواز روحانی اعتراض ندارند و هم فردا پیش روحانی سربلندی و هم قاسم امیری دیگر نمی ترسه سهم خواهان سهمش را بگیرند .