ساخت ۸ بیمارستان با ۱۴۰۰ تخت در خوزستان

خورنا : معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت هشت بیمارستان بزرگ با یک هزار و ۴۰۰ تخت در استان خوزستان خبر داد.

محمد جعفر علی زاده ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان مادر رامهرمز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان از جمله استانهایی است که بیشترین پروژه های ساخت و ساز در آن پیگیری می شود.

وی به سرمایه گذاری ها و پروژه های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان اشاره کرد و گفت: مقرر شده هشت بیمارستان بزرگ با بیش از یکهزار و ۴۰۰ تخت در خوزستان ساخته و راه اندازی شوند.

علی زاده به پروژه های در حال ساخت استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۲۱۳ تختخوابی مسجدسلیمان از جمله این پروژه هاست که تا کنون ۳۲ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان که تجهیزات مورد نیاز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز خریداری شده تا مرداد ماه امسال تکمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی اهواز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با ۱۱۰ تخت در حال ساخت است که در حال حاضر اسکلت آن تکمیل شده و در مرحله ساخت تاسیسات آن هستیم.

وی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کودکان در هشت طبقه و با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه های خوزستان عنوان کرد و گفت: این بیمارستان در محوطه بیمارستان ابوذر اهواز ساخته می شود که در حال حاضر اسکلت آن رو به اتمام است.

علی زاده تصریح کرد: بقیه بیمارستان‌ های استان خوزستان در مرحله طراحی و تملک زمین قرار دارند که از جمله آنها می ‌توان به بیمارستان‌ های شوش و شوشتر، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان جایگزین رازی اهواز و بیمارستان ماهشهر اشاره کرد.

وی در خصوص بیمارستان ۱۲۲ تختخوابی رامهرمز اظهار کرد: این بیمارستان با وجود تمام تنگناها و محدودیت های اعتباری پس از ۱۰ سال توقف به دلیل حذف ردیف بودجه، در مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خوزستان قرار گرفت و امسال تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این بیمارستان از چهار اتاق عمل، ۱۲ تخت مراقبت ویژه، CCU و ICU و پنج تخت مراقبت ویژه نوزادان برخوردار است و در مجموع، ۱۷ تخت مراقبت ویژه در این بیمارستان وجود دارد.