اهدای زمین برای ساخت کتابخانه عمومی در حمیدیه

خورنا: یکی از خیران شهرستان حمیدیه، قطعه زمینی برای ساخت کتابخانه عمومی در این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان خوزستان اظهار کرد: خیر اهل حمیدیه با اهدای یک قطعه زمین به‌منظور ساخت کتابخانه عمومی در روستای شبیشه از توابع شهرستان حمیدیه به نهاد کتابخانه‌های عمومی راه را برای حضور خیرین در مناطق محروم این شهرستان باز کرد.

ابوذر علیزاده افزود: شهرستان حمیدیه به تازگی در تقسیمات کشور شهرستان شده است و دارای تعداد زیادی روستا و آبادی مستعد توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی با تیپ روستایی بوده که نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان، شهرستان و خیرین هستند.

وی ادامه داد: روستای شبیشه دارای بالغ بر ۳ هزار نفر جمعیت و چند مدرسه در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده که محیطی بسیار خوب برای ساخت کتابخانه عمومی به عنوان یک مکان فرهنگی قابل رشد و مورد نیاز کودکان، نوجوانان و جوانان روستا است.

مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان خوزستان تصریح کرد: زمین اهدایی توسط این خیر ۵۰۰ متر مربع بوده که پس از نقل و انتقال زمین برای ساخت کتابخانه عمومی برای آن اعتبار جذب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان حمیدیه یک باب کتابخانه عمومی فعال بوده که این کتابخانه عمومی در مرکز شهرستان قرار دارد.

علیزاده ادامه داد: این کتابخانه با موجودیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در اختیار عموم مردم شهرستان بوده و خدمات خوبی را به دانش آموزان و دانشجویان منطقه ارائه می‌دهد.

وی گفت: این شهرستان نیاز دارد که فعالیت‌های فرهنگی در مناطق شهری و محروم آن بیشتر شود و نهضت مطالعه مفید در این شهرستان به‌ویژه مناطق محروم با ساخت کتابخانه یا استفاده از ساختمان‌های بدون استفاده در روستاها به عنوان کتابخانه نهادینه شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان خوزستان در پایان بیان کرد: از تمام خیرین دعوت می‌کنیم ساختمان‌ها و یا زمین‌های خود را به‌منظور ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی به ما اهدا کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت و تعالی در همه سطوح در شهرستان حمیدیه باشیم.